پایگاه خبری صریح خبر
10:09:40 - دوشنبه 12 سپتامبر 2022
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفع تصرف بیش از ۱۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی در تالش
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به رفع تصرف ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی در تالش گفت: در این رابطه ۲۰ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رفع تصرف بیش از ۱۶۵ هزار متر مربع از اراضی ملی در تالشسردار عزیزاله ملکی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: پلیس در برخورد با سودجویان و متخلفانی و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی شهرستانی تالش توسط افراد سودجو گفت: مأموران انتظامی برای بررسی صحت این موضوع به همراه کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در محل حاضر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد ۱۶۵ هزار و ۲۱۰ متر مربع از اراضی ملی توسط چند نفر تصرف و توسط سیم خاردار محصور شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این رابطه ۲۰ متهم شناسایی شده است، افزود: این افراد برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شده‌اند.

سردار ملکی اضافه کرد: کارشناسان ارزش این اراضی را بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع تمام آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف شد، ادامه داد: پلیس در راستای حفظ اراضی ملی و طبیعی رصد دقیق و اشرافیت بالای انجام داده و با هر گونه اقدامات غیرمجاز و مجرمانه متصرفان اراضی ملی برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و ملی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان این عرصه به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi