پایگاه خبری صریح خبر
2:07:28 - یکشنبه 28 مه 2023
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یلدا مسکنی رودکلی-کارشناس ارشد روانشناسی
چگونه والدین می توانند فرزندانی با اعتماد به نفس بالا تربیت کنند؟
  چگونه والدین می توانند فرزندانی با اعتماد به نفس بالا تربیت کنند؟ والدین بیش از آنچه که تصور می کنند بر عزت نفس فرزندشان تأثیر دارند. ساده ترین کاری که یک والدین می توانند برای کمک به فرزندانشان برای داشتن عزت نفس قوی انجام دهند، حمایت و دوست داشتن آنها بدون توجه به هر […]

 

چگونه والدین می توانند فرزندانی با اعتماد به نفس بالا تربیت کنند؟
والدین بیش از آنچه که تصور می کنند بر عزت نفس فرزندشان تأثیر دارند. ساده ترین کاری که یک والدین می توانند برای کمک به فرزندانشان برای داشتن عزت نفس قوی انجام دهند، حمایت و دوست داشتن آنها بدون توجه به هر چیزی است. صرف نظر از نمرات یا رفتارشان، به ابراز محبت و عشق ادامه دهید. اجازه ندهید کاری که فرزندتان انجام می دهد بر عشقی که به او نشان می دهید تأثیر بگذارد.
والدین همچنین باید به فرزندان خود یادآوری کنند که برای هر کاری که می خواهند انجام دهند به اندازه کافی خوب هستند. به آنها گفتن اینکه آنها معتبر و کامل هستند، به عزت نفس کمک می کند.
یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی که والدین متوجه نمی‌شوند این است که چقدر بچه‌ها می‌بینند که چگونه با خودشان ارتباط برقرار می‌کنند. اگر والدینی در مورد اینکه سایز، ظاهر، مو، صورت یا هر چیز دیگری را که از آن راضی نیستند دوست ندارند صحبت کنند، بچه ها این موضوع را دنبال می کنند.
کودکان اسفنج هستند و آنچه را که در اطرافشان اتفاق می افتد جذب می کنند. اگر یکی از والدین با والدین دیگر منفی صحبت کند، بچه ها این را می بینند و اغلب آن را درونی می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که والدین در مقابل فرزندان خود دعوا یا دعوا نکنند.
والدین می توانند با اجازه دادن به فرزندان خود برای مستقل بودن و بخشی از خانواده در هنگام مسئولیت، به آنها کمک کنند تا عزت نفس قوی داشته باشند. دادن کارهایی که مناسب سن کودک است و پاسخگو بودن او به او کمک می کند یاد بگیرد که چگونه از محیط اطراف خود مراقبت کند. حتماً از آنها تعریف کنید و در مورد کار بزرگی که انجام داده اند بازخورد بدهید. این باعث افزایش مسئولیت پذیری و عزت نفس فرزند شما می شود
یلدا مسکنی رودکلی-کارشناس ارشد روانشناسی

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi