پایگاه خبری صریح خبر
15:22:40 - پنج‌شنبه 27 جولای 2023
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مگر وظیفه مردم شمال نگهداری از طبیعت برای لهو و لهب شماست؟!
دیگر به کشاورز نگویید زمین اش را نفروشد
مگر وظیفه مردم شمال نگهداری از طبیعت برای لهو و لهب شماست؟! / شما سیسمونی فرزندتان را دوبی می‌خرید چه رسد برنج! / کور هستید نمی بینید ؟ یا کر هستید که نمی شنوید ؟!

عده ای در پایتخت نشسته و ژست عاقل اندر سفیه به خود گرفته و با کلمات شیک اظهار میدارد که «کشاورزان نباید زمین های خود را بفروشند چرا که کشاورزی از بین میرود و زمین های کشاورزی جای خود را به ویلاهای لوکس میدهند و طبیعت از بین میرود!!»

انگار کشاورزان زحمتکش اینها را نمی دانند ، کشاورزی که فروش زمین برایش مصیبت است و مجبور است زمین آبا و اجدادی و شغل نیاکان خود را رها کند تا برای امروزش مرهمی پیدا کند و تا مجبور نباشد زمینی را که با جان خود آبیاری کرده است را حاضر نیست بفروشد

وقتی آن کشاورز با دستان پینه بسته یا گیسوان سفید شرمنده فرزندان خود هست چه باید بکند؟

پدری که همه دارایی خود را خرج تحصیل فرزند کرده است و فرزند بیکار و مجردش در جلوی چشمانش آرزوهایش پرپر میشوند چه باید بکند؟!

مادری که با گیسوان سفید ،سارق چند لایه به کمر بسته و در سوز زمستان برای گرما بخشیدن به خانه مشغول جمع آوری هیزم است برای بچه اش چه کم گذاشته که اکنون باید با چشم گریان بخوابد؟!

شمایی که در پایتخت نشسته و سیسمونی بچه تان را از دوبی می‌خرید و فرزندتان در اروپا به دنیا می آید برای این مردم زحمتکش چه کرده آید که حالا برایشان نسخه می پیچید؟!

جلوی چشم شما مسولان برنج سالهای گذشته این کشاورزان در انبار شپشک زده و خریداری ندارد و شما مدام مصاحبه میکنید که چند میلیون تن برنج وارد کشور شده است؟

واقعا خجالت نمی کشید در حالیکه کشاورز زیر قیمت های افسار گسیخته در حال له شدن است و شماها میلیون میلیون تن برنج از خارج وارد میکنید و با افتخار از پهلو گرفتن کشتی اقیانوس پیما سخن میرانید؟!

همه و همه مسئولین مرفه بی درد از مشکلات کشاورزان میگویند و به یکدیگر حواله میدهند گویی مشکل از کشاورزان است و این قشر زحمتکش بانی این مشکلات هستند و کسی از حل مشکل سخن نمی گوید

وزیر بازدید میکند استاندار می بیند نماینده مشکلات را بازگو میکند و کمی آن طرف تر کشتی اقیانوس پیما هزاران تن برنج را وارد کشور میکند؟

کور هستید نمی بینید ؟ یا کر هستید که نمی شنوید ؟ ، برنج کشاورزان انبار شده و محصول تازه از راه رسیده ولی میلیون میلیون تن برنج  وارد کشور می‌شود خب اگر دنبال حل مشکل هستید حداقل آن کشتی بی صاحب را متوقف کنید!!!

شمایی که از حفظ طبیعت و کشاورزی سخن میگویید آیا از درد کشاورزان خبر دارید؟ آیا میدانید که حتی پول دوا و درمان خود را از این زمین های کشاورزی در نمی آورند؟

آن هنگام که شما برای تفریح یا گرفتن سیسمونی فرزندان در دبی و اروپا خوش می‌گذرانید و برای سرماخوردگی تان به انگلیس و آلمان می روید همین کشاورز پول ویزیت پزشک را ندارد

نمی دانم از کدام در با شما مرفه هان بی درد سخن بگوییم و براستی :

از درد سخن گفتن و از درد شنید

با آدم بی درد ندانی که چه دردیست

دیگر کسی از نفروختن زمین با کشاورز سخن نگوید شمایی که در مشکلات همراه و یاور این قشر نیستید حق ندارید برای آنها نسخه بپیچید

 

 

📝  بهرام سبزی

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi