پایگاه خبری صریح خبر
16:16:53 - دوشنبه 4 آوریل 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سد شفارود از سازمان محیط زیست مجوز دارد یا ندارد؟! مسئله این است!!
حالا فارغ از سود و ضرر احداث این سد، گویا هنوز در مهمترین شورای برنامه ریزی برای استان و در بین حاضران، در این خصوص که سد شفارود بالاخره مجوز دارد یا ندارد، اختلاف است!

axe101058
چشم درختان هیرکانی با هر خبر گرد و گردتر می شود! گاهی خبر می رسد که سد شفارود مجوز دارد و گاهی خبر می رسد مجوزی صادر نشده، درختانی از دوران سوم زمین شناسی که با هر صدای پایی به لرزه می افتند که نکند حکم قطعه قطعه شدنشان به دست اره برقی ها صادر شده باشد.

به گزارش صریح خبر به نقل از خزر، ماجرای احداث سد شفارود همچنان ادامه دارد و هر روز بر ابهامات این پروژه اضافه می شود، گاه اخباری ضدونقیض در خصوص صدور و یا عدم صدور مجوزهای لازم برای احداث این سد و گاه اخباری در خصوص عدم تخریب جنگل های هیرکانی در مراحل ساخت این پروژه شنیده می شود اما در این میان تناقض میان صحبت های استاندار گیلان و نماینده مردم تالش،رضوانشهر و ماسال عجیب تر از همه است! جایی که شکری از عدم صدور مجوزهای لازم پس از گذشت ۲۰ سال از آغاز پروژه احداث سد شفارود می گوید!

وی روز گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه احداث پروژه سد شفارود یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است، گفت: پس از ۲۰ سال از آغاز احداث پروژه مذکور هنوز مجوز احداث سد از طرف سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده و به دلیل انعقاد فاینانس با دولت چین به این کشور زیان پرداخت می‌کنیم. (اینجا را بخوانید)

این در حالی است که محمدعلی نجفی، استاندار گیلان، کمتر از یک ماه قبل در جلسه ی شورای برنامه ریزی استان گیلان گفته بود: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز احداث سد مذکور را صادر کرده و این موضوع دو مرتبه به تصویب هیئت دولت رسیده است.(اینجا را بخوانید)

حالا فارغ از سود و ضرر احداث این سد، گویا هنوز در مهمترین شورای برنامه ریزی برای استان و در بین حاضران، در این خصوص که سد شفارود بالاخره مجوز دارد یا ندارد، اختلاف است!

در این میان اما نگاهی اجمالی به اظهارات معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور خالی از لطف نیست.

ابتکار ۳ آذر ۱۳۹۴ در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت می گوید: سازمان حفاظت محیط‌زیست به دنبال راهکار و استراتژی است که به هیچ درختی از جنگل‌های هیرکانی آسیب نرسد اما باید توجه داشت که سازمان تاکنون هیچ مجوزی برای سد شفارود نداده است.

ابتکار در قسمتی از همان گفت وگو با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی شامل دو بخش استانی و ملی است، تصریح می کند: سد شفارود هنوز مجوزهای ملی را کسب نکرده، مسئولان و پیمانکاران نیز تا اخذ مجوز زیست‌محیطی نباید دست به اقدامی بزنند.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi