پایگاه خبری صریح خبر
21:21:05 - جمعه 1 سپتامبر 2023
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برداشت مکانیزه برنج در ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی شالیزار‌ی گیلان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر مکانیزه برداشت شدن بخش اعظمی از شالیزارهای استان، گفت: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که بر اساس آمار ۱۷۳ هزار هکتار از این شالیزار‌ها ماشینی برداشت شده است.

ابراهیم اکبرزاده مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در حاشیه بازدید از مزارع کشاورزی این استان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت برنج با توجه به شرایط سخت آبی به خوبی انجام شده است، اظهار کرد: در سال زراعی جدید و به دلیل بارش کم و کاهش آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود شاهد مشکلاتی در حوزه تأمین آب زراعی بودیم ولی با تدبیر دولت، جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای، هیچ موردی از خشکی شدید مزارع در گیلان گزارش نشده است.

وی  با اشاره به برداشت به موقع محصول و وضعیت خوب شالیزار‌های گیلان گفت: تاکنون ۲۱۱ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان معادل ۸۹ درصد آن برداشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر مکانیزه برداشت شدن بخش اعظمی از شالیزارهای استان، بیان کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که بر اساس آمار ۱۷۳ هزار هکتار از این شالیزار‌ها ماشینی برداشت شده است.

اکبرزاده از خوشه‌دهی ۱۰۰ درصدی شالیزار‌های گیلان خبر داد و افزود: روز‌های آفتابی فرصت مناسبی است تا کشاورزان برای برداشت محصول خود شتاب کنند، لذا پیش‌بینی می‌شود ۳۰۰ هزار شالیکار گیلانی امسال ۷۲۰ هزار تن برنج سفید استحصال کنند.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi