پایگاه خبری صریح خبر
23:10:23 - چهارشنبه 6 سپتامبر 2023
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیش بینی کاهش ۴۵ هزار تنی ضایعات برنج در شالیکوبی های گیلان
معاون جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به فعالیت هزار و ۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در گیلان، گفت: امسال شالیکوبی‌های استان می‌توانند تا ۴۵ هزار تن کاهش ضایعات داشته باشند.

معاون جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به فعالیت هزار و ۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در گیلان، گفت: امسال شالیکوبی‌های استان می‌توانند تا ۴۵ هزار تن کاهش ضایعات داشته باشند.

قاسم جوادزاده امروز در گفت وگو با خبرنگاران، استان گیلان را دارای هزار و ۴۲۵ کارخانه شالیکوبی دانست و اظهار کرد: از این تعداد، ۳۵۰ کارخانه شالیکوبی طی امسال تجهیز و نوسازی شدند و اصلاح ساختار کردند.

وی از پیش‌بینی کاهش سه تا هفت درصدی ضایعات برنج خبر داد و تصریح کرد: امسال شالیکوبی های استان می‌توانند تا ۴۵ هزار تن کاهش ضایعات داشته باشند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه هر ساله نرخ تبدیل شلتوک به برنج سفید در ستاد تنظیم بازار استان مصوب می شود، گفت: ستاد تنظیم بازار نرخ تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج سفید را ۲۲۰۰ تومان اعلام کرده و کشاورزان باید این قیمت را به کارخانه دار پرداخت کنند.

جوادزاده همچنین از آغاز طرح نظارتی شالیکوبی‌های گیلان از سه هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز فصل برداشت و شروع فعالیت کارخانجات شالیکوبی، طرح نظارت بر فعالیت کارخانجات شالیکوبی استان را آغاز کردیم که تا پایان کار تبدیل شلتوک به برنج سفید ادامه دارد.

وی شالیکوبی‌های گیلان را زیر ذره‌بین سازمان جهاد کشاورزی دانست و متذکر شد: شالیکاران در صورت مشاهده تخلفات احتمالی در شالیکوبی ها با سامانه ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان تماس گرفته و یا حضوری به تعاونی شالیکوبی‌ها و بازرسان سازمان جهاد کشاورزی گیلان مراجعه کنند.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi