پایگاه خبری صریح خبر
16:55:52 - سه‌شنبه 12 آوریل 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان تالش :منطقه حفاظت شده «لیسار» از تحت مدیریت محیط‌زیست خارج شد و بیشترین تصرفات غیر قانونی صورت گرفت
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان تالش گفت: در سال‌هایی که منطقه حفاظت شده «لیسار» از تحت مدیریت محیط‌زیست خارج و آزاد اعلام شد بیشترین آسیب و تصرفات غیرقانونی در منطقه انجام شده است.

به گزارش صریح خبر منطقه «لیسار» در شمال شهرستان تالش قرار گرفته است. از گونه‌های شاخص گیاهی منطقه باید به شیردار، راش، ممر، پلت، افرا، لرگ، توسکا، شب خسب، صنوبر و … درختچه‌های انار وحشی، گوجه جنگلی و تمشک، لیلکی و گونه‌های علفی همیشک، شبدر، گزنه، نی لویی و … اشاره کرد. اما جنگل‌های منطقه از نوع جنگل‌های پهن برگ هیرکانی است.

منطقه طیف وسیعی از جانوران شامل پستاندارانی چون مرال، شوکا، خرس، پلنگ، گربه وحشی، سیاهگوش، کل و بز و قوچ و میش، گرگ، روباه و … پرندگانی چون کبک، کبک دری، انواع شکاریان و … را در خود جا می‌دهند.
کورش حیدر نژاد
«کوروش حیدرنژاد» رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان تالش با اشاره به این‌که در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۸ که منطقه حفاظت شده لیسار از تحت مدیریت محیط‌زیست خارج و آزاد اعلام شد بیشترین آسیب و تصرفات غیرقانونی در منطقه انجام شده است، گفت: تاکنون ۲۲ پرونده در منطقه سوباتان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده که برای شماری از آنها رأی رفع تصرف و اعاده به وضع قبل صادر و بقیه نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در منطقه ییلاقی برزبیل واقع در ارتفاعات شمال غرب منطقه نیز تعداد ۷ فقره پرونده تشکیل و افراد متصرف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که در حال پیگیرد قانونی است.

حیدرنژاد تصریح کرد: در بررسی و برآورد میزان تصرفات و تعارضات منطقه حفاظت شده لیسار و معرفی افراد متصرف به اراضی ملی به مراجع قضایی از جمله برنامه‌های محوری اداره محیط‌زیست شهرستان تالش در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اداره‌کل محیط‌زیست استان برآورد میزان تصرفات در مناطق جلگه‌ای، میان بند و ارتفاعات منطقه حفاظت شده لیسار و معرفی متخلفان به مراجع قضایی در دست اقدام است.

ایسنا

  1. چنگیز   جولای 13, 2016  

    به سواحل لمرسفلی سری بزنیدمرداب کلفانرودتبدیل بهمزرعه شده است

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi