پایگاه خبری صریح خبر
19:46:15 - پنج‌شنبه 10 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرماندار ماسال:آماده سازی ۱۶ واحد رفاهی و اقامتی در نوروز سال ۹۵ در ماسال
کمیته‌های خدمات اسکان گردشگران، نظارت و تنظیم بازار، خدمات امداد و نجات، خدمات حمل و نقل و هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در ماسال فعال شدند.

به گزارش صریح خبر،محمود قاسم‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی این شهرستان اظهار کرد: ماسال از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است و مسافران در تمام ایام سال به این شهرستان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام‌های انجام شده در راستای افزایش ظرفیت اقامتی گردشگری در ماسال هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم و انتظار می‌رود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر دستگاه‌های مربوطه با تمام توان زمینه افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث مراکز اقامتی و تفریحی در این شهرستان را فراهم کنند.

فرماندار ماسال به آماده‌سازی ۱۶ واحد رفاهی و اقامتی در نوروز سال ۹۵ در ماسال اشاره کرد و افزود: ۶۰ خانه‌مسافر، دو مدرسه و ۱۰ واحد کمپینگ اقامتی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی در شهرستان مذکور هستند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی ماسال از افزایش ۵۰ درصدی اسکان مسافران در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: افتتاح هتل «فردین معصومی» در ییلاق «اولسبلنگاه»، هتل مرزبانی و مجتمع اقامتی «شادپور» در شاندرمن ظرفیت تاسیسات گردشگری ماسال را یک‌هزار و ۵۰۰ نفر افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش میزان ماندگاری مسافران در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم منطقه موثر است، بیان کرد: خانه‌مسافرها فرصت مناسبی برای برطرف کردن کمبود فضاهای رفاهی و اقامتی و ارتقای درآمد مردم محسوب می‌شوند و با مدیریت صحیح و ساماندهی آن باید از این فرصت به خوبی بهره ببریم.

به گفته قاسم‌نژاد، کمیته‌های خدمات اسکان گردشگران، نظارت و تنظیم بازار، خدمات امداد و نجات، خدمات حمل و نقل و هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در ماسال فعال شدند.

فرماندار ماسال بر آماده‌سازی فضاهای شهری و روستایی در راستای استقبال از گردشگران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: نظافت معابر، نظارت مستمر بر اصناف، فراهم کردن امکانات رفاهی و بهداشتی در روستاها، آمادگی مساجد و بقاع متبرکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر آمادگی جمعیت هلال‌احمر و مراکز بهداشتی هنگام بروز حوادث جاده‌ای و بیماری مسافران در ماسال، خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات حمل و نقلی مناسب از مهمترین وظایف کمیته‌های مذکور برای رفاه بیشتر مسافران است.

قاسم‌نژاد، برگزاری نمایشگاه‌های فروش مستقیم صنایع دستی توسط هنرمندان صنایع دستی را از برنامه‌های تدارک دیده شده در ماسال عنوان کرد و یادآور شد: نمایشگاه‌های مذکور وظیفه معرفی صنایع دستی منطقه به مسافران را به عهده دارند و می‌توانند زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصاد مردم منطقه را فراهم کنند.

فرماندار ماسال با اشاره به توانمندی‌های فرهنگی این شهرستان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ بومی مردم منطقه و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ایام نوروز، برنامه‌ریزی به منظور برگزاری مراسم نوروزخوانی و جشنواره‌های فرهنگی در حال انجام است و این امر می‌تواند فرصت خوبی برای ارائه الگوهای مناسب ایجاد نشاط مطابق با ارزش‌های دینی و فرهنگی در جامعه باشد.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi