پایگاه خبری صریح خبر
21:03:15 - جمعه 17 ژوئن 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آقای استاندار! خوش آمدید، ولی اینگونه چرا؟!
آقای استاندار! به تالش آمدید، دستتان درد نکند؛ ایکاش در مسیرتان سری به سد شفارود، کارخانه چوکا، صنایع چوب اسالم، بیمارستان نیمه کاره تالش، شرکت ساختمانی چولاب و…می‌زدید

IMG_7807

آقای استاندار! سلام، ابتدا به رسم مهمان نوازی مردم غیور و ولایتمدار تالش، بابت حضورتان در تالش تشکر نموده و حضورتان را به فال نیک می گیرم و شاید عده ای حضورتان را بواسطه اینکه در اواخر عمر دولت هستید و اینکه به ارایه عملکرد و تعریف و تمجید از دولت فعلی و تخریب دولت قبلی پس از گذشت سه سال و نام بردن از چهره های اصلاحات و و دادن وعده تغییرات مدیران غیر همسو و…، یک سفر تبلیغاتی یا انتخاباتی بدانند و چون در دین اسلام اصل بر ظن مثبت است ما چنین برداشتی نداشته و قصد نگارنده ابتدا ورود به این فضا نمی باشد و هدف از این وجیزه بازگو کردن برخی از عمده‌ مشکلات این کهن سرزمین است:
جناب نجفی! نمی دانم در شهرک پرورش ماهیان خاویاری چه خاصیتی نهفته که هر مسئول کشوری و استانی را به سمت خود میکشاند و اگر از بازدید چندین باره‌ی شما و مسئولان از این شهرک بگذریم و حتی به کف زدن در روز وفات حضرت خدیجه (س) نپردازیم باید عرض کنم به عنوان یک شهروند که درد مردم این سرزمین و مخصوصا کارگران این خطه را میبینم دوست داشتم در مسیر رفت و آمدنت به این شهرستان به برخی حوزه ها که اتفاقا در مسیرتان به وضوح به چشم میخورد سری میزدید و بازدیدی میکردید.
اقای استاندار! ایکاش به پروِژه سد شفارود سری میزدید که موافقان و مخالفان پشت این سد چه کسانی هستند که این پروژه به سرانجام نمی رسد و روزانه مبالغ زیادی زیان روی دست ما گذاشته و اتفاقا همین پیش پای شما کارگران آن بدلیل عدم پرداخت حقوقشان دست به تجمع زده بودند و به جای پرداخت زیان، حقوق کارگران پرداخت شود..
جناب نجفی! دوست داشتم در مسیرتان از شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) بازدید بعمل می آوردید یا از پنجره ماشین تان نگاهی به بیرون می انداختید که آیا دودی از کارخانه بیرون میاید یا اینکه به بهانه‌ی نوسازی تعطیل می باشد؟ چرا که کارگران آن هر ماه بدلیل عدم پرداخت حقوق و مطالبات دست به تحصن و تجمع اعتراض آمیز میزنند و از عدم رسیدگی مسولین و وعده دادن واهی گلایه دارند.
استاندار ولایتمدار گیلان! نمی دانم بعد از عبور از جاده‌ی زیبا و توریستی گیسوم، از داخل شهر اسالم گذر کردید یا از کمربندی؟ چرا که اگر از داخل اسالم گذر کردید حتما شرکت صنایع چوب اسالم توجه تان را به خود جلب می‌کرد اتفاقا همین چند ماه پیش کارگران اندک آنجا هم دست به تجمع اعتراض امیز زدند که البته گفتند سیاسی بوده ولی این کارخانه هم در شرف واگذاری به بخش خصوصی هست، کارخانه ای که روزگاری بیشترین کارگران را در خود میدید حالا با اندکی کارگر در پرداخت مطالبات کارگران هم عاجز است .
بگذریم!
اگر هم از کمربندی اسالم عبور کردید پس از اتمام جاده‌ی کمربندی به بیمارستان نیمه کاره‌ی این شهرستان می رسید که سالیان سال است فقط وزیر راه را در خود می‌بیند و وزیر راه بازدید کننده‌ی ثابت این پروژه است و مسولین شهرستان قول داده اند که در هفته‌ی دولت امسال به افتتاح خواهد رسید و اگر چه اعتقاد داریم با این روند ساخت تا هفته‌ی دولت سال بعد نیز به اتمام نخواهد رسید ولی به قول مسولین زحمتکش اعتماد می‌کنیم و تا هفته‌ی دولت و کمتر از سه ماه دیگر صبر می‌کنیم.
راستی جناب استاندار! اگر در طول مسیر، جاده شما را آزار داد بسیار شرمنده هستیم چرا که حقیقتا جاده های نامناسب و میادین غیر اصولی، امان ما را نیز بریده و چون شنیدم بازدیدتان تا شب طول کشیده، اگر در طول مسیر در جاده ها نور کافی نبود ما را نیز در این درد شریک بدانید اتفاقا این معظل خانواده های زیادی را عزادار کرده است.
بیکاری و ما ادراک مالبیکاری؟! همان چیزی که شما نیز به نیکی به آن اشاره کردید و اتفاقا فرمودید که اکنون رتبه‌ی بیستم بیکاری در کشور را داریم و از رتبه دوم به رتبه بیستم رسیده ایم ایکاش بررسی بفرمایید که تالش در رتبه‌ی چندم بیکاری در استان و کشور قرار گرفته است و باور بفرمایید اینکه فرمودید گیلان از رتبه دوم به رتبه بیستم رسیده است را ما هنوز در تالش ذره ای لمس نکرده ایم و هر روز به جوانان بیکار افزوده میشود.
جناب نجفی! استاندار عزیز و ولایتمدار گیلان به تالش آمدید، دست شما درد نکند، دست مریزاد ولی ایکاش به این چند درد مردم این سرزمین هم رسیدگی میکردید و بازدیدی انجام میدادید ولیکن باز هم با همان طبع قناعت تالشان عرض میکنم قدمتان روی چشم، دستتان درد نکند!

و کفی بالله وکیلا

بهرام سبزی

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi