پایگاه خبری صریح خبر
16:25:58 - جمعه 24 ژوئن 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه اسالم :یکی از مهم ترین راه های برون رفت از بخش مهم مشکلات مردم، اصلاح نظام بانکی کشور است.
وی گفت از دولت تدبیر و امید درخواست می کنم نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور و تطبیق آن با موازین شرعی، تلاش مضاعفی را شروع کنند تا مشکل میلیون ها مظلوم در کشور برطرف شود.

photo_2016-06-24_16-32-18
نماز جمعه بخش اسالم مورخ ۴/۴/۹۵ به امامت حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی برگزار شد  و امام جمعه اسالم در خطبه های اول ضمن دعوت به تقوا گفت
اهمیت دادن به فرامین الهی و دوری از معاصی، ثمره عملی تقوا است ، تقوا ، یک نوع اراده معنوی است و تقویت این اراده معنوی ، کلید خوشبختی انسان است وقتی درجه ایمان انسان بالا می رود ، وقتی باورهای قلبی انسان تقویت می شود، وقتی توجه به خداوند و زندگی پس از مرگ بیش ترمی شود تقوا بالا می رود ، یعنی اون اراده معنوی برای ترک گناه و دوری از گناه قوی تر می شود.تقوا عنصر اصلی و محوری برای ورود به بهشت است و به این خاطر باید به دنبال راه هایی باشیم و برای این که، نیروی تقوا و آن اراده ترک گناه را در وجودمان تقویت کنیم.ایشان با اشاره به موضوع معاد با طرح این سوال که آیا بهشت و جهنم الآن موجود است؟آیا الآن وجود دارد؟ به طرح این موضوع پرداختند.
جدائی  در ادامه در خطبه دوم با اشاره به دو دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضاء هیئت دولت و شاعران به تبیین سخنان حضرت آقا پرداختند و گفتند: از بیانات حضرت آقا چنین برداشت می شود که در جنگ نرم و مقابله با جریان نفوذ، با همه توان باید مبارزه کنیم، یکی با سلاح، یکی با ابزار شعر، یکی با ابزار علم، یکی با ابزار اقتصاد، یکی با ابزار ایمان، بصیرت، تقوا و غیرت دینی.
– یعنی هر کسی در هر سنگری که هست وظیفه شرعی اش ایجاب می کند که برای کمک به آرمان های نظام مقدس، با جنگ نرم برخورد انقلابی نماید تا خدای نکرده انقلاب استحاله نگردد و به دست بیگانگان نیفتد.
ایشان در ادامه یکی از مشکلات اصلی کشور را نابسامانی در نظام بانکی کشور دانسته و در این خصوص گفتند:
یکی از مهم ترین راه های برون رفت از بخش مهم مشکلات مردم، اصلاح نظام بانکی کشور است. و باید عرض کنم که ذات بانک چون موسس و بنیان گزارش اسرائیل است ذات ناپاکی است.
سیستم های اقتصاد اسلامی در طرح تمدن نوین اسلامی، با این سیستم صهیونیستی که بانک مولود نامبارک آن است سنخیتی ندارد.در ضمن قانونی که برای نظام بانکداری اسلامی نوشته و تصویب شده بود، تنها برای سه سال بعد از انقلاب بود.ولی همیشه به دلایل نامعلوم، مافیاهایی بوده و هستند که اجازه ندادند قانون اصلاح نظام بانکی به صحن علنی مجلس برود.
علی رغم بعضی گره گشایی ها و منافعی که بانک ها ممکن است داشته باشند ولی از مشکلاتی که بانک ها برای مردم مومن و انقلابی ایجاد کرده و تقریبا هر بانک هزاران نفر را به خاک سیاه نشانده، جریمه های سنگینی است که برای معوقات و تاخیر در پرداخت اقساط گرفته می شود.در واقع با وجود تذکر و هشدار اکثر مراجع تقلید مبنی بر این که گرفتن جریمه های آن چنانی هیچ توجیه و دلیل شرعی ندارد، باز هم بانک ها حاضر به عقب نشینی از موضع بی رحمانه خودشان نیستند و همین امر سبب مشکلات عدیده ای برای مردم شده است.البته ناگفته نماند که کارمندان عزیز و خدوم بانک ها در این مورد مامور اند و معذور و هیچ تقصیری ندارند.
موردی به بنده مراجعه کرده که چون کسی که ضامن اش شده، ۳۵ میلیون اقساط اش را نتوانسته بدهد، به این آقا بانک می گوید: ۱۷۰ میلیون باید بدهی خودش را به بانک بدهد.
از این نمونه ها زیاد داریم.
وی گفت از دولت تدبیر و امید درخواست می کنم نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور و تطبیق آن با موازین شرعی، تلاش مضاعفی را شروع کنند تا مشکل میلیون ها مظلوم در کشور برطرف شود.
جالب این جاست که بانک ها وقتی می خواهند به کسی وام بدهند ضامن می خواهند، چک می خواهند، سفته می خواهند، و اگر تاخیر هم رخ بده، جریمه می آیدولی عده ای در کشور هستند که وام های هزاران میلیاردی گرفته اند بدون این که ضمانتی در کار بوده باشد.گاهی هم تاخیر های چندین ساله داشته اند، ولی اراده ای برای باز پس گیری آن ها دیده نمی شود.الآن ۲۳ نفر در کشور هستند که مجموعا صد و یازده هزار میلیارد معوقه بانکی دارند در حالی که یارانه کل مردم ایران در یک سال ۴۰ هزار میلیارد است.یعنی ۲۳ نفر، سه برابر یارانه مردم کشور را نمی دهند و کسی هم پیگیرش نیست.و جالب تر این است که برای حذف یارانه ها، پی گیری و تلاش زیادی صورت نمی گیرد.در هر حال، اصلاح ساختار های اقتصادی خصوصا ساختار بانک ها، یکی از ده ضرورت ذکر شده در سخنرانی عید نوروز مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی است.- برای تکمیل عرایضم این نکته را هم اضافه کنم که سود هایی هم که بانک های ایران از مردم می گیرند نسبت به بسیاری از کشور ها، فوق العاده زیاد است، فوق العاده بالاست و دور از انصاف به نظر می آید.
جدائی در ادامه به ۷ تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش اشاره کرده و گفتند:شهید بهشتی، یکی از ذخیره های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران بود که قربانی تروریسم شد.حادثه ۷ تیر، یکی از تلخ ترین حادثه های بعد از انقلاب بود که دشمن در واقع می خواست با این عمل، کار نظام را یکسره کند، که به لطف الهی، هیچ غلطی نتوانستند انجام بدهند.
این مناسبت، بهانه ای شد برای تجلیل از عزیزان قوه قضاییه، و به این خاطر این هفته، هفته قوه قضاییه، نامیده شده است.در دیداری که با دادستان شهرستان داشتم، در همان دقایق اولیه متوجه حجم سنگین و فشار کار این عزیزان شدم و آفرین گفتم بر این همه همت نیرو های متعهد و دلسوز قوه قضاییه.این ایام را خدمت عزیزانم در قوه قضاییه تبریک می گویم و بابت زحمات خالصانه شان دست مریزاد می گویم.امیدوارم کار ساخت ساختمان دادگستری در اسالم توسط بخشدار و شهردار محترم پی گیری شود تا مشکل دوری مسافت دادگستری شهرستان نیز، به لطف الهی و همت عزیزانم در اسالم مرتفع گردد.
امام جمعه اسالم  در ادامه به اتفاقات اخیر در کشور بحرین اشاره کرده و گفتند: متاسفانه این روزها خبرهای بسیار ناگواری از ظلم و جنایت و کشتار مردم مومن و مسلمان بحرین به گوش می رسد.
در این ایام مبارک ماه رمضان مردم انقلابی و غیور بحرین به جای این که در مساجدشان مشغول عبادت و راز ونیاز با خدای خود باشند گرفتار جنایات دولت مستکبر و دیکتاتور آل خلیفه شده اند.ما هم به نوبه خود از این تریبون مقدس نماز جمعه ، جنایات آل خلیفه را محکوم می کنیم و به هم وطنان مومن و انقلابی بحرین اعلام می کنیم که ثابت قدم باشید و به راه خود تا نابودی آل خلیفه ادامه بدهید.این ها با سلب تابعیت از رهبر انقلابیون بحرین، آیه ا… شیخ عیسی قاسم می خواهند او را برای همیشه از کشور اخراج کنند تا بتوانند اعتراضات و فریادهای شیعیان مظلوم بحرین را خاموش کنند.
ولی کور خوانده اند مردم بیدار بحرین فهمیده اند که برای نجات از دست آل خلیفه، تنها مشت های گرده کرده کافی نیست و باید کم کم به سمت ماشه ها حرکت کنند.اگر قرار بر حذف تابعیت است، خود آل خلیفه که اجدادشان از عربستان و نجد آمده اند سزاوار ترند که اول، از آن ها سلب تابعیت شود تا آیه ا… شیخ عیسی قاسملازم به ذکر است که مردم بحرین مردمی هستند که به شدت به ایران بزرگ و سرافراز علاقه مند هستند و در همه مساجد شان تا مدت ها قبل عکس ها و تصاویر امام و رهبری را نصب کرده بودندو حتی به خاطر این که جزئی از کشور ما بوده که در سال ۱۳۴۸ به خاطر بی کفایتی رژیم منحوس پهلوی از ایران جدا شده ولی باز عده زیادی به زبان فارسی تکلم می کنند.مردم بحرین می توانند با الهام از خط سرخ حسینی ، دولت آل خلیفه را به زانو در بیاورند.
مردم بحرین می توانند با توکل و استمداد از امدادهای الهی، خود را از شر دولت طاغوتی کشورشان نجات دهند.دولت دست نشانده آمریکا در بحرین نفس های آخر عمر دیکتاتوری شان را می کشند.
بهترین الگو برای مردم بحرین در شرایط حاضر انقلاب اسلامی ایران است.متاسفانه بازهم مجامع بین المللی با سکوت خودشان کارنامه ننگین و سیاه خود را قطورتر کرده و ثابت کردند تحت نوکری آمریکا و اسرائیل هستند.

photo_2016-06-24_16-32-10 photo_2016-06-24_16-32-14

وی گفت امشب اولین شب قدر ماه مبارک رمضان است و هفته، هفته شب های قدر است.هفته آینده برای ملت ایران بلکه برای همه مسلمانان جهان و حتی برای همه مردم روی کره زمین، هفته تقدیر است.هفته تعیین سرنوشت است.هفته برنامه ریزی الهی برای همه انسان های روی کره زمین است.قدر اصولا به معنای عظمت و بزرگی است؛ شب های قدر، شب های با عظمتی هستند.
فرصتی است برای تحول مثبت، شیرین و سازنده.فرصتی است برای به خدا رسیدن و غرق در نور جمال او شدن.فرصتی است برای آرامش عمیق و باطنیبه این خاطر به هیچ عنوان در این شب ها تا سحر نخوابید، پیامبر (ص): هر کس شب قدر را زنده بدارد، تا سال دیگر عذاب از او دور می گردد.امام باقر(ع): کسی که شب قدر را درک کند و با عبادت آن را به پا دارد، خداوند گناهانش را می آمرزد.
امام موسی بن جعفر (ع): هر کس در شب قدر غسل کند و تا طلوع فجر، شب زنده داری نماید، از گناهانش خارج می گردد.در بیان دیگری می فرمایند: تعیین مقدرات در شب ۱۹ ، محکم نمودن مقدرات در شب ۲۱ و امضای مقدرات در شب ۲۳ انجام می گیرد.در هر حال شب قدر شبی است که درهای آسمان گشوده می شود و به هر عملی هزاران برابر ثواب داده می شود.شب قدر شبی است که دعا ها به بالا می رود و احتمال استجابت دعا ها خیلی بالاست.البته هر کس از قبل آمادگی بیش تری داشته باشد رو سفید تر است.هر کس که از ماه های رجب و شعبان، برنامه های خودسازی اش را شروع کرده، در این شب ها، بیش تر و بهتر نتیجه می گیرد.
ایشان در پایان با اشاره به شب ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) گفتند:
امشب ، هم شب اول قدر است و هم شب ضربت خوردن حضرت مولی الموحدین، امام المتقین ، حجه حق، نورالله، شمس الله، وجه الله، عین الله، یدالله، سیف الله، امام الحق، قسیم الجنه و النار حضرت علی بن ابی طالب علیه آلاف التحیه و الثنا است.من از کسی سخن می گویم که:پیغمبر در موردش فرمودند:لواجتمع الناس علی حبها ما خلق الله النارکسی که خلیفه دوم در موردش گفتند:لا ابقانی الله لمعضله لیس لها ابوالحسن خداوند در مشکلی که ابوالحسن در کنارش نباشد مرا زنده ندارد.کسی که صحیح بخاری در موردش گفت:علی را دشنام ندهید زیرا او وابسته به ذرات پروردگار است.
کسی که دشمن او عمر وعاص در موردش گفت:وجود علی دُر و زر ناب است و مردم دیگر نسبت به او حکم خاک نسبت به طلا را دارند.کسی که جبران خلیل جبران نویسنده مسیحی در موردش گفتند:
علی از دنیار رفت در حالی که شهید عظمت خود شد، از دنیا چشم پوشید در حالی که نماز میان دو لب اش بود.در گذشت در حالی که دلش از شوق پروردگار پر برد.
بنده پیشاپیش فرا رسیدن ایام ضربت خوردن و شهادت جانسوز ومظلومانه حضرت امیر المونین علی بن ابی طالب(ع) را به همه شما مؤمنین به همه شما شیعیان حضرت اش و به همه عزیزان شافعی و مسلمانان جهان تسلیت عرض می کنم.

photo_2016-06-24_16-32-27 photo_2016-06-24_16-32-23 photo_2016-06-24_16-32-05

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi