پایگاه خبری صریح خبر
15:14:17 - شنبه 13 آگوست 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه استان
همایش آمایش سرزمینی با حضور فرمانداران سه شهرستان و نماینده تالش برگزار شد
مهندس علی فتح اللهی گفت : بیش از ده هزار نفر عشایر در سطح شهرستان وجود دارد که بایستی در آمار گیری از این قشر دقت بیشتری به عمل آید تا بتوانند از امکانات و خدمات بهره مند شوند .

۰۰۰

به گزارش صریح خبر صبح روز پنج شنبه مورخ ۲۱-۵-۹۵ اولین همایش بررسی نقش آمایش سرزمین استان گیلان در مناطق شهرستانهای تالش ، ماسال و رضوانشهر با حضور مهندس علی فتح اللهی فرماندار ، شکری نماینده مجلس و فرماندارن رضوانشهر و ماسال ، سرکار خانم تنهایی معاون سازمان برنامه و بودجه استان و تعدادی از مسئولین ادرات سه شهرستان در سالن ارشاد اسلامی تالش برگزار شد .

فرماندار تالش در ابتدای جلسه با تاکید بر حساسیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در مهرماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد عنوان کرد : سرشماری هر قدر دقیق تر و واقعی تر صورت بگیرد  مدیران سازمانها در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها با آمادگی بیشتری عمل خواهند کرد .

مهندس علی فتح اللهی گفت : بیش از ده هزار نفر عشایر در سطح شهرستان وجود دارد که بایستی در آمار گیری از این قشر دقت بیشتری به عمل آید تا بتوانند از امکانات و خدمات بهره مند شوند .

وی با اشاره به اینکه سرشماری امسال نفوس و مسکن در دو مرحله صورت می گیرد افزود : مرحله اول از سوم مهرماه به صورت اینترنتی خواهد بود لذا از مدیران دستگاهای اجرایی خواست ، تبلیغات و اطلاع رسانی کافی انجام دهند تا پرسنل اداری و شهروندان به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند ، مرحله دوم سرشماری نیز از ۲۵ مهرماه به صورت حضوری انجام خواهد شد .

فرماندار تالش در خصوص آمایش سرزمین خاطر نشان کرد : باید به این نکته توجه شود که وضعیت شهرستان در شاخص های مختلف چگونه است و چه طرح هایی برای پیشبرد اهداف در سطح شهرستان در نظر گرفته شده که بتواند در این راستا بر مبنای پتانسیل هر شهرستان راه رسیدن به هدف را هموار کند .

فرماندار تالش افزود : در بررسی طرح آمایش سرزمین به وضعیت گردشگری ، منابع طبیعی ، آثار باستانی ، سواحل زیبا ، وضعیت راه های شهرستان بحث های کشاورزی و تولیدی و سایر پتانسیل ها برای بالا بردن سطح توسعه شهرستان به کار می آید .

در ادامه شکری نماینده مردم تالش ، ماسال ورضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار تالش به جهت برگزاری این همایش خاطر نشان کرد : اصولا تعارض هایی که گاهی شاهد ان هستیم ، در بیشتر موارد مغرضانه نیست بلکه از ندانستن است ، یکی از فواید آمایش سرزمینی تعیین دقیق مسئولیت ها و روشن شدن تکلیف مدیران در راستای رسیدن به هدف مطلوب و حل این تعارض ها می باشد .

در ادامه جلسه هر یک از فرمانداران محترم ماسال و رضوانشهر به بیان دیدگاهها ، ارائه پیشنهادات در زمینه مختلف پرداختند و سرکار خانم تنهایی ؛ معاون بودجه سازمان برنامه بودجه استان توضیحات مبسوطی در خصوص طرح آمایش سرزمینی را به جلسه ارائه و همچنین مسئولین محترم ادارات حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات کارشناسی خود پرداخته و پیشنهادات لازم را در حوزه های تخصصی خود ارائه نمودند .

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi