پایگاه خبری صریح خبر
13:21:00 - شنبه 3 سپتامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان:
در تالش، فومن و صومعه‌سراجدیتی در برطرف کردن بی‌سوادی وجود ندارد/رویکرد دولت حذف تمام نیروها در دولت گذشته نیست/دولت به‌دنبال سر کار آوردن نیروهای دوآتشه نیست
وی ادامه داد: در تالش، فومن و صومعه‌سرا مشاهده می‌کنیم جدیتی در برطرف کردن بی‌سوادی وجود ندارد و تا پایان سال جاری امیدواریم مسؤولان مربوطه بتوانند ۵۰ درصد از بی‌سوادی ۷ هزار و ۵۰۰ نفری گیلان را برطرف کنند.

استاندار

 به گزارش صریح خبر محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد اگر تلاش‌ها جدی باشد مشکل بی‌سوادی مانند مناطق شفت و رحمت‌آباد در رودبار برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در تالش، فومن و صومعه‌سرا مشاهده می‌کنیم جدیتی در برطرف کردن بی‌سوادی وجود ندارد و تا پایان سال جاری امیدواریم مسؤولان مربوطه بتوانند ۵۰ درصد از بی‌سوادی ۷ هزار و ۵۰۰ نفری گیلان را برطرف کنند.

استاندار گیلان، خواستار پیگیری برطرف کردن معضل بی‌سوادی از طریق سامانه آموزش و پرورش در مناطق مختلف استان شد.

نجفی با اشاره به برگزاری همایش خیران مدرسه‌ساز، بیان کرد: مکاتبه با افراد و خیران در نقاط مختلف کشور باید مد نظر مسؤولان باشد و این امر را پیگیری کنند.

*حذف تمام نیروهای دوره گذشته رویکرد دولت نیست

وی با بیان اینکه رویکرد دولت حذف تمام نیروها در دولت گذشته نیست، تصریح کرد: دولت به‌دنبال سر کار آوردن نیروهای دوآتشه نیست اما مدیران با افکار حزبی و جناحی خاص در آموزش و پرورش را تحمل نمی‌کنیم.

استاندار گیلان بر همراهی نیروها با دولت تأکید کرد و گفت: دولت یازدهم بسیار مظلوم واقع شده اما در دولت‌های گذشته با تغییر دولت حتی به مدیران مدارس در گیلان رحم نکردند و تمام آنها را تغییر دادند.

نجفی با اشاره به اینکه برخی از مدارس گیلان محل تجمع‌های خاص شده است، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید در جریان تحولات استان باشند، نمی‌خواهیم آمار غیر واقعی ارائه شود اما تلاش‌های انجام شده را بازگو کنند.

وی به شعار امید ـ استواری در هفته دولت به همراه نامگذاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: دانش‌آموزان باید تلاش سخت مسؤولان در اداره کشور را مشاهده کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه کشورهای بزرگ با سرانه درآمدی بالا برای نگه‌داری از مدارس از اعتبارات خود استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: بیشتر هزینه نگه‌داری مدارس توسط اولیای دانش‌آموزان تامین می‌شود.

نجفی در ادامه به درآمد ۱۱۸ میلیارد دلاری کشور در سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: سال گذشته کشور با کمتر از ۲۰ میلیارد دلار اداره شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی در مورد تلاش دولت بی‌انصافی می‌کنند، بیان کرد: امسال در خوشبینانه‌ترین حالت درآمد کشور به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

فارس

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi