پایگاه خبری صریح خبر
12:47:08 - دوشنبه 10 اکتبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مقارن با عصر عاشورا
آش نذری ۴ تنی در تالش توزیع میشود
کار پخت اش نذری عصر عاشورا از صبح روز تاسوعا توسط ۲۵اشبز خانم تالشی در ۲۵دیگ اغاز می شود

img_20161010_124812

به گزارش صریح خبر براساس یک رسم چندین ساله در تالش اش نذری مقارن با عصر عاشورا با همت اهالی خیابان شهید رجایی کوچه شهید سیاب نجفی  توزیع می شود
اسدی دوست  یکی از بانیان این امر در گفتگو با خبرنگار صریح خبر در تالش اظهار داشت :در اولین سال توزیع این اش نذری با ۲۰کیلو اغاز شد که پس از گذشت دو دهه از توزیع این اش نذری امسال به ۴۰۰۰هزار کیلو (۴تن )خواهد رسید .
عضو خادمین اطعام عصر عاشورا تالش تاکید کرد :در اولین مرحله بانوان محله شهید رجایی و کوچه شهید سرلشکر مظفر مهرقربانی و شهیدسیاب نجفی طی چند روز به اماده سازی ۳تن دوغ و ۳۰۰کیلو سبزی و ۳۰۰کیلو حبوبات و ۳۰۰کیلو برنج می پردازند .
اسدی دوست تصریح کرد :کار پخت اش نذری عصر عاشورا از صبح روز تاسوعا توسط ۲۵اشبز  خانم تالشی در ۲۵دیگ اغاز می شود وکار پخت این اش مقارن با اذان عصر عاشورا پایان می یابد و طبق رسم چندین ساله ساعت ۳عصر بین ۵هزار نفر از اهالی تالش و شهرهای مجاور توزیع می شود .
عضو خادمین اطعام عصر عاشورا تالش در پایان با اشاره به اینکه هرساله در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا در تالش غدای نذری  به شکل باشکوهی توزیع می شود گفت :توزیع اش نذری در جوار حرم شهدای گمنام می باشد و ۵شهید قهرمان گمنام میزبانان اطعام عصر عاشورا در تالش هستند .
انتها پیام /

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi