پایگاه خبری صریح خبر
11:20:05 - دوشنبه 14 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون استاندار خبر داد :
کارخانه کمپوست در تالش احداث میشود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه با دریافت پسماند توسط کارخانه‌های مذکور دیگر مواد آلی آب را آلوده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دو کارخانه جدید پسماند در شهرهای لاهیجان و تالش احداث می‌شود ضمن اینکه مذاکراتی برای احداث کارخانه کمپوست در لنگرود انجام شده است.

به گزارش صریح خبر حجت شعبانپور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های عمرانی گیلان در مدت دو سال گذشته به طور شاخص‌مند عملیاتی شده است اظهار کرد: شاخص آسفالت راه روستایی استان ۴۲ درصد بود و این شاخص در سال جاری به ۴۹ درصد رسیده است.

وی به عقب‌ماندگی ۱۴ درصدی شاخص آب روستایی نسبت به میانگین کشوری در گیلان اشاره کرد و افزود: اکنون سه درصد از شاخص آب روستایی کشور عقب هستیم ضمن اینکه سال آینده برنامه داریم از میانگین شاخص کشوری عبور کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه اختصاص اعتبارات از بند «ق» برای عملیات گازرسانی قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست، تصریح کرد: تلاش بسیاری در عرصه‌های زیست‌محیطی استان انجام شده است.

شعبانپور از تولید روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ تن پسماند در ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر گیلان خبر داد و بیان کرد: آموزش، فرهنگ‌سازی و تفکیک پسماند از مبدأ در استان آغاز شده است.

وی به تعطیلی سه کارخانه کمپوست در شهرهای رشت، رودسر و انزلی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری روزانه مسئولان و تشکیل کارگروه‌های پسماند در شهرستان‌ها، کارخانه‌های مذکور فعال شدند و روزانه ۷۰۰ تن زباله دریافت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه با دریافت پسماند توسط کارخانه‌های مذکور دیگر مواد آلی آب را آلوده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دو کارخانه جدید پسماند در شهرهای لاهیجان و تالش احداث می‌شود ضمن اینکه مذاکراتی برای احداث کارخانه کمپوست در لنگرود انجام شده است.

شعبانپور به آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب از سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امسال در سفر رئیس جمهور به گیلان ۵۰ میلیارد تومان برای پاکسازی دو رودخانه مذکور به استان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مذکور در فصل محیط زیست به گیلان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: اعتبارات پاکسازی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب به شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از عملیاتی شدن پاکسازی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب خبر داد و افزود: بسته آلودگی شیرابه پسماند، فاضلاب شهر صنعتی، پسماند فاضلاب خانگی و بیمارستانی و پسماند جامد در رودخانه‌های مذکور تهیه شده و برای تمام این موارد برنامه داریم.

شعبانپور با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله پاکسازی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب، بیان کرد: لایروبی تالاب انزلی از جمله برنامه‌ریزی‌ها در گیلان است.

وی به آغاز عملیات اجرایی رسوب‌برداری از تالاب انزلی در منطقه سلکه اشاره کرد و گفت: ادعا می‌کردند رسوب تالاب انزلی دارای «تیتانیوم» و «طلا» است و نمی‌توانستیم رسوب‌برداری انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از انعقاد آزمایش رسوب تالاب انزلی با یک آزمایشگاه دانشگاه معتبر خبر داد و تصریح کرد: آزمایش‌ها نشان داده، فلزات «تیتانیوم» و «طلا» در رسوب تالاب انزلی وجود ندارد و تنها برای کشاورزی مساعد است.

شعبانپور با بیان اینکه تعامل خوبی با دستگاه قضایی در برخورد با برداشت بی‌رویه و غیر مجاز شن و ماسه در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: جلسه‌های مذکور به طور مستمر برگزار می‌شود و دستگاه‌های مربوطه پاسخگو هستند.

وی به وجود سارقان شن و ماسه در رودخانه‌های گیلان اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه قضایی به موضوع مذکور ورود کرده و با متخلفان برخورد می‌شود.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi