پایگاه خبری صریح خبر
12:26:06 - یکشنبه 16 اکتبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
من به آمار زمین مشکوکم !!
با کدام کارخانه جدید یا آزمون استخدامی ،نرخ بیکاری در گیلان تقلیل پیدا کرده است ؟!
اما برای نگارنده این سوال است که چندین کارخانه ای در گیلان احداث ، و نفرات زیادی جذب این کارخانه ها و شرکت ها شده اند که تاثیر بسزایی در نرخ بیکاری داشته است ؟!

img13175793

به گزارش صریح خبر استاندار محترم گیلان مدام از کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در خبر می دهد  و در اخرین اظهار نظر خود در  همایشی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار داشتند« نرخ بیکاری استان از ۱۵ و شش دهم درصد در سال ۹۱ به ۱۱ درصد متوسط کشوری در پایان سال ۹۴ رسیده بود و  در فصل بهار امسال به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت»

اینکه نرخ بیکاری استان  در سال ۹۱ حدود ۱۵ و شش دهم درصد بوده باشد خودش جای شک دارد و احتمالا نرخ بیکاری فراتر از این نیز شاید بوده باشد اما مگر در استان چه اتفاقی ویژه ای  در خصوص اشتغال افتاده است  که مدام این نرخ بیکاری تقلیل پیدا میکند و چرا این نرخ در کف جامعه ملموس نیست و نحوه احتساب این آمار چگونه است ؟!

همواره برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مکانیزم هایی وجود دارد و اشتغال زایی همواره با احداث کارخانه  و جذب نیرو و یا استخدام از طریق ازمون های استخدامی و … انجام میپذیرد و همچنین نوع دیگر ان خود اشتغالی با بستر سازی از سوی دولت میباشد.

اما برای نگارنده این سوال است که چندین کارخانه ای در گیلان احداث ، و نفرات زیادی جذب این کارخانه ها و شرکت ها شده اند که تاثیر بسزایی در نرخ بیکاری داشته است ؟!

یا کدام آزمون استخدامی گسترده صورت گرفته و تحصیلکردگان جذب شده اند که به این شدت امار بیکاری تقیلیل یافته است ؟!

حتما معتقد هستید که امار بیکاری خود به خود و فقط روی کاغذ کاهش نمی یابد و در عالم واقع نیز افرادی باید اشتغال پیدا کرده باشند که این امار دست خوش تغییرات اساسی ان هم به این اندازه شده باشند.

در کنار تقلیل نرخ بیکاری اعلام شده از سوی استاندار گیلان ،چندین کارخانه در همین گیلان با مشکلات عدیده مواجه هستند و شاید به سمت تعدیل نیرو رفته باشند و احتمالا اگر همین گونه پیش برود برخی کارخانه ها مجبور هستند تعداد زیادی از کارگران را اخراج کنند و خیلی از شرکت ها که به صورت خصوصی اداره میشوند با مشکل مواجه هستند

در بحث دولتی هم که  آزمون استخدامی و جذب انچنانی نیز دیده نمی شود مگر اینکه چند مشاور از جمع حامیان دولت  انتصاب شده باشند که ان را هم نمی توان در مجموعه اشتغال اورد

شاید اگر نرخ بیکاری  را از مردم و مخصوصا پدران  و مادران و حتی جوانان تحصیلکرده پرسیده شود نمودار ارائه شده از سوی انها در جهت عکس نمودار ارائه شده از سوی مسولین باشد و احتمالا علت این موضع این است که مردم به اندازه مسولین اطلاعات لازم را ندارند !!!

مع الوصف حقیقتا سوال است که چه اتفاقی افتاده که امار و نرخ بیکاری چنین تقلیل میابد ؟ و آیا این کاهش نرخ بیکاری در عالم واقع هم ملموس هست ؟!

امیدوارم سرشماری جدید حقیقت موجود را آشکار سازد و ارقام و آمار به درستی در اختیار مسولین قرار گیرد تا تصمیم مناسب جهت رفع بیکاری و ایجاد اشتغال نمایند

 

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi