پایگاه خبری صریح خبر
16:13:05 - جمعه 4 نوامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه تالش:
رسانه ها مشکل پل داخل شهر (سی و سه پل)را به گوش مسولین استانی و کشوری برسانند
وی در پایان برای چندمین بار در خطبه های نماز جمعه مسئله پل داخل شهر که به سی وسه پل معروف شده که هنگام بارندگی و سیلابی شدن رودخانه مشکل برای مردم ایجاد می کند.

انصاری

به گزارش صریح خبر حجت الاسلام والمسلیمن انصاری در خطبه های این هفته نماز جمعه تالش با یادآوری ۱۴آبان روز فرهنگ عمومی ،گفت
فرهنگ اساس ملت و اساس استقلال یک ملت است ،لذا غرب تلاش فراوان کرد که فرهنگ ما را استعماری و تا قبل از انقلاب هم موفق بود.ساده اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی استقلال در ابعاد دیگر ممکن است..
وی بیان داشت خطر انحراف فرهنگی خطر همیشگی است.
فکر نکنیم دشمن به فکر ما نیست ، بلکه در خانه ما نشسته و ذره ذره نسل جوان ما را منحرف می کند.
و مقام معظم رهبری ابعاد فرهنگ عمومی را به دو بخش تقسیم کرده :۱.ظاهری و بارز و آشکار مثل شکل لباس ، شکل آرایش ،شکل معماری که تاثیر خاص برروی ذهنیات و خلقیات و منش وتربیت افراد دارد.
۲.بخش دوم مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم وقت شناسی وجدان کاری مهمان دوستی احترام به بزرگتر استاد معلم ، سخت گیری در ازدواج مهریه ، جهاز و…
شاخصه فرهنگ عمومی ، حوزه فرهنگ عمومی عمدتا بر پذیرش و اقناع استوار است عدم پایبندی به آن مجازات به معنای حقوقی کلمه را در پی ندارد.
انصاری بیان داشت وظیفه مردم،این است که فرهنگ اسلامی تبدیل به اسلام آمریکایی نشود.
وظیفه مسئولین این است که شورای فرهنگ عمومی را جدی بگیرند،چون یک شورای راهبردی جهت تعالی ارزش ها عادات خوب،حول محور فرد خانواده ،جامعه است.
امام جمعه تالش گفت ۵صفرامشب شب شهادت حضرت رقیه است دختر سه ساله امام حسین (ع)که طوفانی در خرابه شام بپا کرد که سرانجام یزیدیان را نابود ساخت .
دشمن از سالهای اولیه انقلاب اسلامی تلاش می کند که ملت ایران را در عرصه اقتصادی دچار مشکل کند،امروز نیز تمرکز بیشتری بر دشمنی اقتصادی دارد .اقتصاد مقاومتی رسما به عنوان راهکار در سال ۸۹مطرح شد مسئله تولید داخلی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری مساله تحرک رونق اقتصادی و مقابله با رکود ۷ماه گذشت وفرصت برای جامه عمل پوشاندن به سفارش سال اندک اندک ضیق می شود.
حجت الاسلام انصاری اظهار داشت مسئولان استانی، شهرستانی نسبت به مطالبات رهبری چقدر تلاش کردید (اقدام و عمل).چرا هنوز مشکل صنایع ما حل نشده ؟ چرا کارگران ما با این وضعیت دو سه ما حقوق نگیرند ،ما این درد را کجا ببریم؟
بجای اینکه محمل برای فیش های نجومی پیدا کنیم آنها را ادب کنیم.تا مایه عبرت برای دیگران شوند.
وی افزود رای اعتمادمجلس به سه وزیر پیشنهادی نشان از تعامل خوب مجلس با دولت دارد.نمایندگان مجلس با وجود داشتن نقدهای جدی نخواستند این فرصت هفت ماهه از بین برود و لذا بقول معروف مته رو خشخاش نگذاشتند.اما آنچه که مهم بود این بود که موضوع فتنه همچنان به عنوان موضوع تعیین کننده و خط قرمزدلسوزان نظام وجود دارد. اینکه وزرای پیشنهادی مرز خود را با فتنه و فتنه گران جدا می کنند والتزام به ولایت فقیه و رهبری و آمادگی برای ورود در عرصه خدمت و لزوم تمکین از قانون در هر شرایطی را اعلام می کنند برای مردم خیلی مهم بوده و هست .امیدواریم در عمل نیز شاهد باشیم.
توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس : مجلس جای گفتگوست جای مشاوره است . تاکید ایشان بر تحمل حرف مخالف است . گوش کردن و بعد هم با استدلال آن را رد کردن «یستمعون القول فیتبعون احسنه »
احسن را هر کس بگوید ولو در جناح مخالف باشد. نه اینکه تا ببیند کسی جزو جناح مخالف است از همان اول بنا بگذارد که او را رد کند.
در یک جمله توصیه رهبر انقلاب : اگر گفتگوها سالم و اخلاقی باشد نه از سر لجاجت در این صورت تحمل نظر مخالف به راحتی امکان پذیر می شود.
امام جمعه تالش  از رزمایش دوروزه کوی و برزن بسیجیان تقدیر نمود. همچنین از حضور پرشور مردم و جوانان و دانش آموزان با وجود تعطیل بودن مدارس در راهپیمایی ۱۳ آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانب تشکر نمود

وی در پایان برای چندمین بار در خطبه های نماز جمعه مسئله پل داخل شهر که به سی وسه پل معروف شده که هنگام بارندگی و سیلابی شدن رودخانه مشکل برای مردم ایجاد می کند. باز خدا رحم کرد که حادثه ای پیش نیامد .ای مسئولین شهرستان به فکر باشید قبل از اینکه حادثه ای پیش بیاید مشکل را حل کنید. از سایت های خبری می خواهم که این مشکل را و صدای مردم تالش را رسانه ای بکنید و به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانید تا فکری بکنند .

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi