پایگاه خبری صریح خبر
12:32:12 - دوشنبه 12 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده رشت و آستارا در گفتگو با صریح خبر :
احتمالا تعداد نمایندگان تالش افزایش یابد
در طرح جدید به علت این که از زمان اجرای این طرح ۲۰ سال گذشته است افزایش ۴۰ نماینده به جای ۲۰ نماینده را درنظر گرفته شده است و کلیات این طرح براساس سیاست های کلی جمعیتی موردنظر رهبر فرزانه انقلاب و سیاست های کلی انتخابات با امضای ۴۴ نماینده در کمیسیون شوراها به تصویب رسید.

 

 

به گزارش صریح  با استناد به اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال یکبار بر اساس عوامل جغرافیایی و انسانی، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه می شود.

همچنین آخرین افزایش باید در سال ۱۳۷۸ انجام می شد که تلاش هایی هم صورت گرفت ولی نصاب رای نمایندگان را نداشت که علت آن هم اختلافات نمایندگان در حوزه های انتخابیه بود که اجماع خوبی نداشتند و طرح  قبلی به کل از جریان خارج شد

در طرح جدید  به علت این که از زمان اجرای این طرح ۲۰ سال گذشته است افزایش ۴۰ نماینده به جای ۲۰ نماینده را درنظر گرفته شده است و کلیات این طرح براساس سیاست های کلی جمعیتی موردنظر رهبر فرزانه انقلاب و سیاست های کلی انتخابات با امضای ۴۴ نماینده در کمیسیون شوراها به تصویب رسید.

در همین راستا ولی داداشی نماینده مردم آستارا در گفتگو با خبرنگار صریح خبر ضمن تایید خبر فوق گفت بحث هایی در خصوص حوزه های افزایش تعداد نمایندگان مطرح است و در گیلان  برای حوزه تالش  احتمال افزایش خواهیم داشت  و در این راستا مباحثی مطرح شده است .

داداشی

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت نیز در گفتگو با صریح خبر گفت هنوز حوزه ایی که افزایش تعداد نمایندگان خواهیم داشت مشخص نیست اما در گیلان احتمال بسیار زیاد در حوزه تالش یک نماینده دیگر در نظر گرفته شود و بحث در این خصوص مطرح میباشد

photo_2016-12-12_12-42-45

لازم به ذکر است ، این طرح درصورت تصویب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ لازم الاجرا خواهد بود.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi