پایگاه خبری صریح خبر
15:27:25 - چهارشنبه 14 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حداقل یک نماینده باید به گیلان اضافه شود /تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست
مطابق نرم کشوری و از نظر جمعیت و وسعت و… حوزه تالش این پتانسیل را دارد و غیر از تالش ،رودبار ، رودسر ، املش ،لاهیجان ،سیاهکل ،فومن و شفت نیز گسترده هستند و هر چه تعداد نماینده زیاد باشد ارائه خدمات بیشتر خواهد شد.

 

جعفر زاده

به گزارش صریح خبر غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ،در گفتگو در صریح خبر در خصوص افزایش تعداد نمایندگان بیان داشت :

همانگونه که مستحضرید هر ده سال یکبار در تعداد نمایندگان مجلس بازنگری میشود و با توجه به اینکه این مدت تمام شده است ،مجلس میتواند در تعداد نمایندگان بازنگری کند وطبق قانون میشود هر ده سال تعداد ۲۰ نماینده به مجلس اضافه نمود.

وی گفت : برخی شهرستان ها بسیار بزرگ هستند و یک نماینده نمی تواند پاسخگوی  همه مطالبات مردم آن شهرستان باشد و در حداقل ترین شرایط ،یک نماینده و در ایده ال ترین شرایط ،سه نماینده باید به گیلان اضافه شود که باید در این راستا تلاش کرد و مجمع نمایندگان پیشنهادات خود را به کمسیون مربوطه ارائه خواهد کرد  تا سهم واقعی تعداد نمایندگان در گیلان محقق شود.

نماینده مردم رشت  گفت : در برخی حوزه ها به دلیل گستردگی مناطق و وسعت زیاد در طول چهار سال هم فرصت نمیشود به تمام نقاط حوزه انتخابی سر زد و بازدید بعمل آورد.

جعفر زاده در خصوص تعداد افزایش و اینکه گفته میشود ۴۰ نماینده  اضافه میشود گفت : اینکه ۴۰ نماینده به یکباره اضافه شود سخت است و معمولا هر ده سال ۲۰ نماینده اضافه میشود و تمام پیشنهادت ارائه میشود و ممکن است تعداد پیشنهادی  مثلا بالغ بر ۳۰ حوزه برسد ولیکن در نهایت طبق اولویت بندی همان بیست حوزه دارای اولویت مد نظر قرار میگیرند و افزایش پیدا خواهند کرد.

وی در خصوص اینکه  حوزه تالش با توجه به وسعت و جمعیت ظرفیت اضافه شدن یک نماینده دیگر را دارد اظهار داشت : مطابق نرم کشوری و از نظر جمعیت و وسعت و… حوزه تالش این پتانسیل را دارد و غیر از تالش  ،رودبار ، رودسر ، املش ،لاهیجان ،سیاهکل ،فومن و شفت  نیز گسترده هستند و هر چه تعداد نماینده زیاد باشد ارائه خدمات بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم رشت افزود : یکی از مسائلی که مانع استانی شدن انتخابات شد دغدغه ای بود که رهبر معظم انقلاب داشتند و ان هم  این بود که در استانی شدن ارتباط نماینده با مردم کمتر  میشد و کمتر در منطقه حضور پیدا میکردند در نهایت شاید نتوانند به مردم برسند در نتیجه ما هر چقدر نماینده های بیشتری داشته باشیم  به همان میزان  به مشکلات مردم رسیدگی میشود

وی در پایان گفت : ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد و سعی میکنیم از ظرفیت دولت نیز در این راستا استفاده کنیم و تعداد نمایندگان استان را به عدد واقعی برسانیم

 

 

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi