پایگاه خبری صریح خبر
9:52:32 - دوشنبه 26 دسامبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به بهانه تغییر فرماندار رشت ؛
آقای مهربان رفت ، آقای کاردان آمد/کم رنگ شدن بحث قومیتی با یک انتصاب
اعتماد استاندار گیلان به یک مدیر تالشی و آن هم در آستانه انتخابات می تواند بحث قومیتی و کلیشه ای تالش و گیلک را در استان کم رنگ کند و روابط مردم غرب و شرق استان را به هم نزدیک تر نماید.

هنوز پنج ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است که مرکز گیلان شاهد بزرگترین تغییر سیاسی قبل انتخابات خود بود.
تغییر فرماندار رشت شاید بزرگترین اتفاق سیاسی چند روز گذشته گیلان باشد که بالاخره پس از کش و قوس های فراوان و بعد از حرف و حدیث های زیاد انجام پذیرفت و مدیری مهربان و خوش برخورد کرسی خود را به مدیری کاردان و لایق سپرد تا سیروس شفقی فرماندار جدید رشت در آستانه سال نو و انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین و سنگین ترین مسئولیت خود را بر عهده گرفته باشد.
اما سید عیسی مهدوی که به گفته خودش در شرایط بحرانی فرمانداری رشت را تحویل گرفت ، از عملکردش زیاد هم راضی نیست و اعتقاد داشت که بیشتر از این هم می شد برای شهرستان بزرگ رشت کار کرد.
اعتماد استاندار گیلان به یک مدیر تالشی و آن هم در آستانه انتخابات می تواند بحث قومیتی و کلیشه ای تالش و گیلک را در استان کم رنگ کند و روابط مردم غرب و شرق استان را به هم نزدیک تر نماید.
شفقی عملکردی درخشان از خود در فرمانداری آستارا به جای گذاشت و اکنون برای تکمیل سوابق درخشان خود باید رشت را به جایگاه واقعی خود برگرداند و مسلما با رفتن شفقی به مرکز استان امیدی دوباره در بین مردم با فرهنگ رشت ایجاد خواهد شد.
شاید به دلیل قرار گرفتن در فصل سرد و پربارش زمستان و همچنین عدم آشنایی کافی با محیط و فضای حاکم در شهرستان رشت کار سختی پیش روی شفقی باشد اما در نقطه مقابل جدی بودن در کار ، فن بیان خوب ، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ، روابط سیاسی بسیار بالا ، ارتباط نزدیک با مردم و مسئولین و همچنین تجربه کافی سیاسی می تواند از نقاط مثبت سیروس شفقی در فرمانداری رشت باشد و با شناختی که هم مردم و هم مسئولین استان از ایشان دارند همه بر این باورند که سیروس شفقی یکی از بهترین فرمانداران رشت لقب بگیرد.

مصطفی راضی

  1. پیمان زاهدیان   ژانویه 19, 2017  

    بسمه تعالی
    ضمن از سلام خدمت همه دوستان وعزیزان.
    همانطوریکه می دانیم چند روزی است که آقای مهندس شفقی بر مسند فرمانداری رشت تکیه زده است .از آنجا که این حقیر از لیاقت و شایستگی این مدیر اطلاع کافی دارم و از نزدیک شاهد تلاش های فراوان و کارشناسی شده ایشان هم در شهرداری تالش و هم در فرمانداری آستارا می باشم نه تنها به همه عزیزان رشتی بلکه به همه گیلانی های بافرهنگ این نوید را می دهم که در زمان اندکی شاهد شکوفایی شهر باران خواهیم بود.و از مدیریت استثنائی ایشان بهره مند خواهیم شد.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi