پایگاه خبری صریح خبر
0:07:46 - شنبه 25 مارس 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه اسالم:
قول ۲۰ روزه استاندار گیلان در ایجاد شهرک پالت سازان اسالم ۲۰۰ روزه شد/تعیین زمان ثبت نام داوطلبان شوراها در ایام عید اوج بی تدبیری است.
آقای استاندار گیلان در اوائل شهریور سال گذشته برای تاسیس شهرک پالت‌سازان قول بیست روزه داده بود و اکنون از آن زمان ۲۱۰ روز گذشته و پالت‌سازان روی قول استاندار حساب ویژه باز کرده بودند، ۲۰۰ روز تأخیر در یک قول، کم نیست و این مسأله امید را در پالت‌سازان از بین برده، چرا کسی پیگیر نیست.

به گزارش خبرگزاری صریح خبر به نقل فارس نیوز، حجت‌الاسلام اصغر جدایی امروز در نخستین نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه تقوا به معنای حاکمیت صفا و صمیمیت و دوستی و محبت در زندگی و خانواده است، اظهار کرد: ساماندهی به امور خانواده‌ها و به‌وجود آوردن فضای عشق و مهر و محبت و صمیمیت در محیط خانه‌ها بسیار مهم است.

وی به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید و سخنان راهگشای معظم‌له در سخنرانی نخستین روز سال ۱۳۹۶ در مشهد مقدس و بارگاه منور رضوی اشاره کرد.

امام جمعه اسالم با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: تعیین ایام تعطیلات نوروز و ایام مسافرت برای ثبت نام شوراها اوج بی‌تدبیری بود و ثبت نام برای شوراها در روستاها فوق‌العاده ضعیف بوده و اگر اینگونه پیش برود با مشکل بزرگی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: امیدوارم عزیزانی که در خود توانایی حضور در صحنه سازندگی منطقه را می‌بینند و نیز توانایی خدمت دارند به عنوان یک تکلیف شرعی به میدان بیایند و صحنه را خالی نکنند و شور انتخاباتی و حضور با شکوه و گسترده در انتخابات در صحنه جهانی برای کشور ما یک امر حیاتی و اساسی و سازنده است.

جدایی به موضوع تولید و اشتغال در بخش اسالم اشاره کرد . ادامه داد: با توجه به شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که در واقع باید سیاست راهبردی نظام در سال ۹۶ باشد، ما مسئولان بخش، باید در اسرع وقت کارگروه تولید و اشتغال را تشکیل دهیم و در هر شهری اقتصاد دانان شهر جلسات و همایش‌هایی داشته باشند تا در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری قابلیت و ظرفیت‌های تولیدی شهر را بررسی کنند و در مورد سرمایه‌گذاری در راستای تولید و اشتغال، اقدام و عمل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسؤولان گرفتار بحث انتخابات هستند و کسی پیگیر شعار سال و فرمان رهبری برای ایجاد تولید و اشتغال نیست، اضافه کرد: همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال امسال در اسالم برگزار می‌شود و یکی از بهترین عوامل گسترش و توسعه تولید و اشتغال، بحث تأسیس شهرک پالت‌سازان است.

خطیب نماز جمعه اسالم از استاندار و مدیران مربوطه گیلان خواست تا مکانی برای شهرک پالت‌سازان در این بخش تعیین کنند، تصریح کرد: اگر در مورد مکان شهرک صنعتی پالت‌سازان همکاری لازم صورت نگیرد سکوت را جایز نمی‌دانم.

وی ادامه داد: آقای استاندار گیلان در اوائل شهریور سال گذشته برای تاسیس شهرک پالت‌سازان قول بیست روزه داده بود و اکنون از آن زمان ۲۱۰ روز گذشته و پالت‌سازان روی قول استاندار حساب ویژه باز کرده بودند، ۲۰۰ روز تأخیر در یک قول، کم نیست و این مسأله امید را در پالت‌سازان از بین برده، چرا کسی پیگیر نیست.

جدایی یکی دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی در اسالم به‌ویژه کارخانه چوب این شهر را گسترش ، توسعه و تقویت صنعت مبل‌سازی دانست و گفت: صنعت مبل‌سازی از صنایع مهم جهان بوده و دو درصد از سود دولت ترکیه از طریق این صنعت به دست می‌آید که در بودجه یک مملکت دو درصد رقم کمی نیست و ما در اسالم این ظرفیت را داریم.

وی راه برون‌رفت از بحران کارخانه چوب اسالم را رفتن بسوی صنعت مبل‌سازی دانست و بیان کرد: امیدواریم طرح اقتصادی بنده به گوش همه مسؤولان از جمله مسؤولان جدید شستا برسد و بیایند روی این طرح کار کنند.

امام جمعه اسالم طرح دیگر خود را برای ایجاد تولید و اشتغال، موضوع مسکن نامید و افزود: یکی از بزرگ‌ترین معضلات و مشکلات در اسالم، ضعیف بودن ساخت و ساز مسکن در این شهر بوده و ساخت و سازهای گسترده مسکن در اسالم موجب ایجاد رونق و شور و حال در بازار، اشتغال و برطرف شدن مشکل مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد مسافرانی که وارد شهر آستارا می‌شوند به خاطر بازار توریستی آستارا است، گفت: بسیاری از مسافران که به تالش می‌آیند به خاطر سورتمه است اما طرحی که مسافران را جذب اسالم کند نیست و باید در شهر خود برند سازی کنیم.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi