پایگاه خبری صریح خبر
16:15:55 - چهارشنبه 5 آوریل 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد شدید نماینده تالش از دولت
این روش اشتغالزایی خیانت به اصول انقلاب اسلامی است
از آقای روحانی سوال داریم که با توجه به وعده‌های داده شده در انتخابات سال۹۲ خودتان چه ارزیابی از عملکرد دولت‌تان دارید؟

به گزارش صریح خبر به نقل از خانه ملت، محمود شکری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۶ فروردین ماه) مجلس در نطق میان دستور خود گفت: سالی که گذشت با همه سختی‌ها و مشکلات، پستی و بلندی‌ها و همه زیبایی‌ها و زشتی‌ها، هم کم و کاستی‌ها پشت سر گذاشتیم و یک سال دیگر از عمرمان را سپری کردیم. فرا رسیدن سال جدید به ملت بزرگ ایران اسلامی و شما همکاران و دوستان محترم تبریک عرض نموده و سالی سرشار از سلامتی، موفقیت و پیروزی برای شما عزیزان و تمامی آحاد ملت از خداوند متعال خواستارم.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: جا دارد تقدیر و تشکر ویژه‌ای از تمامی مسئولین و کسانی که در هر سطح و جایگاهی با عنایت به شعار برگزیده سال، تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جهادگونه از هیچ تلاشی جهت اعتلای نام ایران اسلامی فروگذار ننموده و خدمتگزار این ملت به معنای واقعی بودند داشته باشم.

وی با بیان اینکه در کلان اقتصاد رشد خوبی داشتیم، ادامه داد: ان‌شاء‌الله مردم عزیز از نتایج آن بهره‌مند شده باشند، از رهبر معظم انقلاب اسلامی سپاس بیکران داریم که سال۹۶ را برای مسئولین ریل گذاری فرمودند و برای اجرایی شدن آن از سران سه قوه استدعا داریم هر چه سریعتر با همکاری استراتژی و راهبردهای اجرایی آن را به زیرمجموعه ابلاغ فرمایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: با توجه به نزدیک بودن مهمترین اتفاق سیاسی سال۹۶ یعنی انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری نکاتی چند را محضر شما همکاران عزیز و ملت بزرگ ایران عرض نمایم. با توجه به وظیفه سنگین نمایندگان محترم مجلس در بحث نظارت و انتخابات شوراهای اسلامی برای همکاران گرانقدر آرزوی توفیق نموده و رجا واثق دارم که به لطف خداوند متعال همچون دوره‌های گذشته انتخاباتی پرشکوه و ان شاء الله در پی آن ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی و این مرز و بوم را شاهد خواهیم بود.

شکری خاطر نشان کرد: همان طور که ذکر شد به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود لذا اکنون که سال به پایان رسیده از ریاست محترم جمهور می‌خواهیم تا دستور دهند گزارشی از اقدامات عملیاتی شده در جهت اقتصاد مقاومتی که قابل مشاهده و لمس باشد را در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید، اشتغالزایی، رفع فقر و بیکاری تهیه و در اختیار نمایندگام محترم ملت و مردم عزیز کشور قرار گیرد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: از آقای روحانی سوال داریم که با توجه به وعده‌های داده شده در انتخابات سال۹۲ خودتان چه ارزیابی از عملکرد دولت‌تان دارید؟ در سال۹۲ دولت ایران با امید چرخش چرخ‌های اقتصاد و اداره کشور با شعار تدبیر و امید شما را به عنوان رئیس جمهور برگزیدند.

 

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: حال که زمان ارزیابی عملکرد ۴ساله دولت شما در ایام انتخابات رسیده مردم و ملت ایران می‌خواهند بدانند که تکلیف شعار نجات اقتصاد ایران چه شد؟ تولید ثروت ملی چه شد؟ توزیع عادلانه ثروت چه شد؟ جهت حل مشکل اشتغال چه کاری صورت گرفت؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: گفته می‌شود بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه‌های راکد و نیمه فعال پرداخت شده و آنها فعال شده‌اند حال آن که طبق آمار حدود ۳۵۰واحد تولید لبنیات، ده‌ها کارخانه تولید فولاد، سیمان، کاشی، سرامیک، قند و شکر و صنایع چوبی در سا‌ل‌های فعالیت دولت تدبیر و امید تعطیل شده‌اند. کارخانه‌های به نامی همچون ارج ، پارس الکتریک و آزمایش و … پس از ۵۰ سال فعالیت در دولت شما تعطیل شدند.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور هیچ‌کس در کشور منکر تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی دکتر ظریف عزیز و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده در موضوع برجام نیست؛ مگر نگفتید که چرخ زندگی مردم هم باید در کنار چرخ هسته‌ای بچرخد، مگر قرار نبود تمام تحریم‌ها یک شبه لغو گردد، مگر بنا نبود که دارایی‌های بلوکه شده ایران به کشور بازگردد؟ حال نه تنها چرخ هسته‌ای تا حد زیادی از حرکت باز ایستاده چرخشی هم در چرخ زندگی مردم دیده نمی‌شود. ملت تا کی باید منتظر خیمه شب‌بازی غربی‌ها و عدم عمل به تعهداتشان باشد؟

شکری افزود: رئیس جمهور محترم به گفته شما از نتایج مثبت برجام فروش بیشتر نفت نسبت به گذشته است یعنی از ۷۰۰هزار بشکه در روز در سال۹۲ به بیش از ۲میلیون بشکه در روز در سال۹۵ بوده است. آقای روحانی اگر این آمار درست باشد پس چرا در درآمد دولت اتفاق خاصی نیفتاده و پیشرفت پروژه‌ها بسیار کند و یا متوقف شده است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در ایام انتخابات گفتید که اقتصاد کشور نباید به نفت متکی باشد، دولت شما چه عملکردی جهت افزایش درآمدهای دیگر داشته است؟ جهت افزایش درآمدهای مالیاتی چه کاری صورت گرفت؟ چرا طرح جامع اطلاعات مالیاتی اجرا نشده است تا فرار مالیاتی کاهش یابد و جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

وی خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اشتغالزایی این نیست که مدیران استانی شما از بین بیش از ۱۳۰هزار نفر جوان عزیز بیکار گیلانی، به صورت غیرقانونی نزدیک به ۵۰۰ نفر از بستگان و نزدیکان هم حزبی را دعوت به کار کند. این روش اشتغالزایی هم خیانت به شماست و هم به دولت شما و هم خیانت به اصول انقلاب اسلامی؛ از معاون محترمتان و مسئولین استان گیلان سوال بفرمایید که از پروژه‌های سفر شما به گیلان که در جمع مردم عزیز گیلان قول اتمام آنها را تا پایان شهریور ۹۵ داده‌اید تاکنون چند درصد اجرایی شده است. سدهای لاستیکی گیلان چه شد؟ تکلیف سد شفارود چه شد؟ پروژه کنارگذرهای تالش، خطبه سرا و پره سر چقدر اعتبار اختصاص داده شد؟ چرا پروژه راه کلیبر به ماسال متوقف است؟ چرا پروژه پل روستای شفارود رضوانشهر متوقف شده است؟ چرا پروژه جاده عشایری ناو اسالم متوقف است؟

شکری با بیان اینکه در شهرستان‌های تالش بزرگ، ظرفیت برای ایجاد بیش از ۲۰هزار اشتغال وجود دارد گفت: متأسفانه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شما در ۴سال اخیر فقط جهت تعویض هیأت مدیره شرکت‌های زیرمجموعه صرف شد، در گردشگری منطقه چه کار کردند؟ در اتمام پروژه‌های بیمارستان تالش، راه آهن رشت، آستارا و چندین پروژه‌های دیگر چه کردند؟ جناب رئیس جمهور قرار بود هر واحد مسکن مهر را با وام به مبلغ ۲۰میلیون تومان به مردم واگذار کنند اما قیمت فعلی هر واحد بیش از ۴۰میلیون تومان شده و بعضا هنوز تحویل نگرفته‌اند. دولت شما برای حل مشکل مسکن چه کرد؟ آیا اطلاع دارید که در این بخش نه تنها اشتغالزایی نداشته‌ایم بلکه افزایش بیکاری را داشته‌ایم. کارگران، مهندسین، معماران، شاغلین در کارخانه‌های تولید انواع مصالح، پیرو کدام سیاست مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در دولت شما بیکار شده‌اند.

وی افزود: جناب دکتر روحانی شعار شما توجه به حقوق شهروندان بوده و تدوین حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دادید. آیا مطلعید بخشدار شما دانش آموزی را مورد ضرب و شتم قرار داد و با وقاحت تمام دانش آموز مصدوم را بیرون شهر رها کرد؟در مناظرات انتخاباتی با افتخار گفتید که سرهنگ نیستید و حقوقدان هستید و حتی نام مستند انتخاباتی‌تان را با همین موضوع انتخاب کردید. چقدر توانستید از حقوق ملت در برابر بیگانگان دفاع کنید؟ در موضوع فاجعه منا چه عکس‌العملی داشتید؟ در موضوع برداشت غیرقانونی از سرمایه‌های بلوکه شده کشورمان چه کردید؟ در مورد برداشت غیرقانونی آمریکا از حساب بانک مرکزی چه اقدامی صورت گرفت؛در داخل کشور از حقوق سهامداران پدیده، سهامداران بانک سرمایه که فرهنگیان عزیز هستند سرمایه‌گذاران در تعاونی کمپوست که بیش از ۱۷هزار نفر سرمایه‌شان از بین رفته سپرده‌گذاری موسسه کاسپین و ده‌ها موارد را به چه اقدام حقوقی انجام شد.

شکری خطاب به رئیس جمهور گفت: فریاد جوانگرایی سر دادید اما کهنسال‌ترین دولت تاریخ انقلاب را تشکیل دادید، آیا اطلاع دارید وزیر کشور شما بیش از ۶۰نفر بازنشسته را غیرقانونی در پست‌های کلیدی در استانداری‌ها منصوب کردند، بعضاً آنهایی که در ایجاد فتنه و همراهی فتنه‌گران ید طولایی داشتند به ساحت سیدالشهدا توهین کردند ، به نهادهای انقلابی نظام توهین کردند، آنهایی که امروز آمدند از ملت بزرگ ایران به خاطر رأی ندادن به گزینه‌شان انتقام بگیرند.

وی افزود: جناب دکتر روحانی بپذیرید که امروز سایه جنگ را جوانان با بصیرتی از کشور دور کردند که همچون جوانان آسمانی دهه۶۰ مخلصانه و بی هیچ ادعایی در جبهه‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری منطقه جانشان را فدا کردند نه سیاستمدارانی که امید دارند تا شاید بتوان با لبخند از مستکبران و جنایتکاران مستکبر غربی به نفع ملت امتیاز گرفت.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس در پایان گفت: آقای رئیس جمهور به هر ایران دلسوز پیشنهاد و راهکار دادند که کارها درست و صحیح انجام شود. دولتمردان شما بعضاً گفتند اینها از حزب ما نیستند. رئیس جمهور دولتمردان شما برای وعده‌ها و شعارهای شما برنامه عملیاتی تهیه نکردند، روزمره کار کردند و نتوانستند وعده‌های شما را اجرا کنند./

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi