پایگاه خبری صریح خبر
21:29:56 - یکشنبه 13 آگوست 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تور تفریحی خبرنگاران ماسال به منطقه اولسبلنگاه برگزار شد
فرماندار ماسال:خبرنگاران باید زبان گویای مردم باشند نه زبان گویای یک تفکر یا گرایش خاص

به گزارش صریح خبر،به همت فرماندار شهرستان ماسال تور یک روزه تفریحی خبرنگاران  و همایش تجلیل از خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته خبرنگار در منطقه ییلاقی اولسبلنگاه برگزار شد.

محمود قاسم‌نژاد، فرماندار ماسال در نشست تجلیل از  خبرنگاران این شهرستان  که در هتل فردین معصومی در ییلاق اولسبلنگاه  برگزار شد، با تبریک هفته خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت: خبرنگاران در موضوعات مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … اخبار را به سمع مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، جراید و رسانه می‌رسانند.

وی با اشاره به سختی و طاقت فرسا بودن حرفه خبرنگاری افزود:  خبرنگاران باید در شرایط گوناگون  از جمله جنگ، حوادث و اتفاقات غیر مترقبه با قبول خطرات فراوان در صحنه حاضر شوند و واقعیات جامعه را  در لحظه  منعکس نمایند.

فرماندار ماسال با بیان اینکه افرادی در گذشته این رسالت را برعهده داشتند و ابزار، امکانات و تکنولوژی این اجازه را خیلی به آنها نمی‌داد که به سرعت اخبار را اطلاع رسانی کنند، گفت: حتی رویکرد مسئولان و مدیران و مردم نسبت به خبرنگار مناسب نبود.

قاسم‌نژاد با اشاره به مظلومیت قشر خبرنگار و روزنامه‌نگار در جامعه، تصریح کرد: امروزه علی رغم سختی‌هایی که برای خبرنگاران وجود دارد اما این موضوع که  جایگاه خبرنگار را همگان پذیرفته‌اند، اتفاق بسیار خوب و مبارکی است.

وی با بیان اینکه جامعه به خبرنگار اهمیت می‌دهد و مدیران و مسئولان می‌دانند که رسالت خبرنگار چیست و با حواس جمع با این قشر مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: زمانی که خبرنگاران در جنگ و حوادث مترقبه‌ای مانند زلزله، آتش‌سوزی، سیل و … حضور پیدا می‌کنند رسالتشان دو چندان خود را نشان می‌دهد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه اتفاقاتی در سطح شهرستان در حال اجراست که سبب توسعه و رشد آن می‎شود، اظهار داشت: مسئولان با همه مسائل و مشکلاتی که در سیستم جاری کشور وجود دارد در حال خدمت هستند، در این راستا اصحاب رسانه فقط به نقاط ضعف مدیران توجه نکنند بلکه نقاط مثبت هم انتشار دهند.

قاسم‌نژاد با تاکید بر پرهیز از کوچک نمایی گام‌های  بزرگ و  بزرگنمایی کارهای کوچک در عرصه ی اطلاع رسانی، تصریح کرد: اصحاب رسانه باید مشکلات  و مسائل اساسی شهرستان را بازگو  نمایند اما نحوه گفتن به گونه‌ای باشد کارهای مثبت مسئولان نیز بازگو شود و در کنارش رفع مشکلات و نقائص موجود هم مطالبه شود.

وی با حائز اهمیت دانستن موضوع اخلاق و اخلاق مداری در جامعه، اظهار داشت: خبرنگار باید خبرها را  مسئولانه و اخلاق مدارانه بنویسد که در غیر اینصورت بداخلاقی  و رذیلت در جامعه ترویج  خواهد شد.

فرماندار ماسال، با ابراز رضایت از عملکرد کلیه ی  اصحاب رسانه شهرستان، خاطرنشان ساخت:  خبرنگاران باید زبان گویای مردم باشند نه زبان گویای یک تفکر یا گرایش خاص.

قاسم‌نژاد با تاکید بر اینکه خبرنگاران می‌توانند در توسعه شهرستان به مسئولان کمک کنند، اظهار داشت: شهرستان ماسال،‌ دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار گسترده است،‌ تا آنجا که در صورت استفاده ی صحیح از این ظرفیت ها استان گیلان نیز می تواند به این شهرستان تکیه کند.

گفتنی است؛ در ادامه این همایش از خبرنگاران فعال در سطح شهرستان ماسال تجلیل و تقدیربه عمل آمد.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi