پایگاه خبری صریح خبر
17:58:18 - چهارشنبه 25 جولای 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در حاشیه جلسه هیأت دولت
نوبخت از همه مسئولیت هایش اعلام کناره گیری کرد
سخنگوی دولت گفت: ترجیح دادم برای اینکه زمینه در اصلاح کابینه داوطلبانه باشد، شخصا از همه مسئولیت‌های دولت کناره‌گیری کنم.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران پیرامون تغییر در ریاست سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: برخی نابسامانی ها در بازار ارز و مشکلاتی برای مردم به وجود آمد و انتظار و مطالبه مردم این است که وضعیت اقتصادی بویژه بازار ارز بهبود یابد؛ عده ای این موضوع بهبود بازار ارز را با ترمیم و تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانستند اما واقعیت این است که موضوع ارز با سازمان برنامه و بودجه ارتباطی ندارد؛ با این حال ترجیح دادم برای اینکه زمینه اصلاح و بهبود در کابینه پیش آید و دست رییس جمهوری باز باشد داوطلبانه درخواست کناره گیری کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد واکنش هایی که این کناره گیری به همراه داشته است، افزود: عده ای گفتند که چنین اقدامی فداکاری است و برخی دیگر اعلام کردند برای تسویه حساب سیاسی، فضاسازی شده است؛ اکنون بیش از هر چیزی باید نگران مردم و وضعیت اقتصادی کشور باشیم؛ نظام با فشارهای خارجی مواجه است.

نوبخت با بیان اینکه وابستگی در حضور در دولت ندارد، تاکید کرد: لحظه شماری می کنم که بتوانم همه مسائل را واگذار کرده و بعنوان یک معلم در کلاس دانشگاه حضور یابم تا بار مسئولیت های مختلف از جمله پردخت های جاری، عمرانی، یارانه و .. از دوشم برداشته شود از این رو ترجیح دادم داوطلبانه از همه مسئولیت های دولت کناره گیری کنم.

نوبخت ادامه داد: من از باب اینکه دست آقای رئیس جمهور باز باشد  و  حتی اگر یک در  هزار وضعیت با تغییر من بهتر می شود آمادگی دارم که از دولت کنار بروم . با این حال اگر برخی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه حساب نباشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اقای روحانی بیش از ۳۰ سال است که من را می شناسد و امیدوارم که تصمیم مقتضی را بگیرند و البته ایشان هرگاه صحبت شده در حضور بنده نشان از محبت عمیق ایشان نسبت به من است.

نوبخت: روحانی با استعفای من موافقت نکرد

سخنگوی دولت تصریح کرد:من نتوانستم اقای رئیس جمهور را برای این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند و البته از طرفی اصرار بر ترک مسئولیت آن هم در شرایط فعلی یک جور فرصت طلبی به نظر می رسد و ممکن است عده‌ای بگویند افرادی به دنبال عافیت طلبی هستند.

وی در پایان گفت: رییس جمهور آنچه که مصلحت مردم و اقتضای شرایط باشد را در زمینه تغییرات دیگر در کابینه پیگیری خواهند کرد چرا که به رای مردم متعهد است.

 

 

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi