پایگاه خبری صریح خبر
13:46:29 - پنج‌شنبه 26 جولای 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سید محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش:
همایش بزرگ و جهانی اربعین نمایش یک عشق و ارادت عظیم جمعی است
سید محمدی:برنامه ریزی وتمهید مقدمات برای استقبال و پذیرایی و شرکت در تجمع بزرگ و جهانی اربعین یکی از محوری ترین برنامه های ما است

سید محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری تالش در اولین جلسه ستاد اربعین شهرستان: 

به گزارش صریح خبر ، سید جلال سید محمدی صبح روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی تالش در فرمانداری این شهرستان گفت : برنامه ریزی وتمهید مقدمات برای استقبال و پذیرایی و شرکت در تجمع بزرگ و جهانی اربعین یکی از محوری ترین برنامه های ما است

وی افزود : با تشکیل این ستاد و راه اندازی ستادهای فرعی در بخشها مقدمات لازم برای اجرای اقدامات مختلف در شهرستان فراهم می شود

سید محمدی تاکید کرد: با توجه به فرهنگ و شهرت مهمان نوازی تالشی ها باید زمینه پذیرایی و برخورد مناسب با زائران را در این شهرستان فراهم کنیم.

وی بیان کرد:گرامی داشت اربعین حسینی به رویداد بزرگ جهانی تبدیل شده و نمایشی میلیونی از ابراز عشق و ارادت مسلمانان به اسوه ایثار و آزادگی بشریت است.

سید محمدی معاون فرمانداری تالش گفت : کم کم به زمان برگزاری کنگره عظیم و بین المللی اربعین نزدیک می شویم، کنگره ای که به عنوان یک رویداد فرهنگی به کانون توجهات مسلمانان و حتی جهانیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین در چند سال گذشته به یک رویداد بزرگ تبدیل شده به حدی که قطعاً ابعاد مختلف آن نیازمند بررسی، تحقیق و برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده می باشد، افزود: تجمع و تردد چنین جمعیت عظیمی در زمان کم و در محور و مکان خالی نمی تواند بدون برنامه ریزی باشد؛ و این رویداد فرهنگی دارای ابعاد مختلف دینی، اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، انتظامی و ترافیکی با نقاط مثبت فراوان است که بدون برنامه ریزی درست و دقیق و کارشناسی شده مشکلاتی در پی خواهد داشت.

معاون فرماندار تالش ضمن تقدیر و تشکر از اعضا ستاد وهمه افرادی که در سال گذشته در اجرای برنامه های اربعین همکاری و تلاش داشته اند، تصریح کرد: قطعاً انجام این کارها با نیت حسینی و خادمی انجام می گیرد و اجر و پاداش آن را هم امام حسین (ع) و ائمه متقبل می شوند؛ اما انتظار می رود با توجه به توان و ظرفیت شهرستان مانند سالهای گذشته خدمات خوبی را ارائه دهیم و همه نهادها و دستگاهها و افراد تلاش مضاعف داشته باشند، چون این مراسم به شکلی که شاهد آن هستیم تقریباً در جهان بی نظیر است و این مهم وظایف ما را سنگین تر خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه این رویداد فرهنگی را نباید دولتی کنیم افزود: تا می توانیم بایستی حضور دستگاههای دولتی ناملموس شود و مدیریت کار و پیگیری امور باید در دست مردم، سمن ها، شوراها، پایگاههای مقاومت بسیج و دهیاران واگذار شود.

سید محمدی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرستان با کارگروههای معین تشکیل شده است که هر کارگروهی دو وظیفه مهم را بایستی دنبال کند، تصریح کرد: برنامه ریزی و سازماندهی امور و آمادگی برای ارائه خدمات در آن ایام و همچنین آسیب شناسی و شناسایی مشکلات سالهای قبل و تلاش در جهت رفع آنها از مهمترین وظایف اعضاء ستاد اربعین شهرستان است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مسائل امنیتی و انتظامی در مراسم اربعین، تاکید کرد: مسئله امنیت و رعایت نظم و مقرارات از مسائل مهمی است که باید رعایت شود چرا که حضور همه ما نماد فرهنگ مردم استان و شهرستان است و باید همه مسائل را رعایت نماییم.

لازم به اشاره است در این جلسه کمیته ای ۷گانه جهت برنامه ریزی وتمجید مقدمات برگزاری ستاد اربعین شهرستان تشکیل گردید.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi