پایگاه خبری صریح خبر
19:32:49 - شنبه 26 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد
ابطال سند غیر قانونی ۸۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در رضوانشهر
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سند ۸۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در منطقه هفت دغنان (بین رضوان‌شهر و صومعه‌سرا) که از طریق رانت‌خواری برای آن سند زده شده بود، با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال ابطال شد.

به گزارش صریح خبر جان احمد آقایی با اشاره به مبارزه قاطع با زمین‌خواری در ارتباط با عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال استان گیلان در ۸ ماهه سال ۱۳۹۴ اظهار کرد: در ۸ جلسه شورا طی این مدت به ۲۲۹ فقره پرونده رسیدگی ومنتهی به صدور حکم شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۰ جلسه کمیته تخصصی شورا تشکیل شد و به اتهامات ۶۹۴۹ متصرف اراضی ملی و منابع طبیعی رسیدگی شد که مساحت اراضی بازپس گرفته شده ۵/۶۸۷۶ هکتار بوده است.

آقایی افزود: همچنین جلوگیری از تغییر کاربری غیر قانونی ۱۰۵ هکتار اراضی کشاورزی، قلع و قمع ۲۷ مورد بنا در اراضی کشاورزی استان از اهم اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از زمین‌خواری بوده است.

وی با شاره به اینکه میزان جرایم دریافتی ۷۸۲/۴۵۰/۰۰۰ بوده، گفت: تشکیل کارگروه حقوقی و قضایی به منظر رفع موانع قانونی دستگاههای متولی اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان، ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی در خصوص برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان از اهم مصوبات شورای حفضظ حقووق بیت‌المال بوده است.

آقایی افزود: همچنین بازدید و بازرسی اعضای کمیته تخصصی شورای حفظ حقوق بیت‌المال به صورت هر ۲ هفته یک بار از جنگل ها- مراتع- اراضی کشاورزی- رودخانه‌ها به منظور نظارت بر اجرای قانون از سوی دستگاه‌های ذیربط از دیگر اقدامات این شورا است.

وی اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه مشترک استانهای شمالی کشور به منظور ایجاد روحیه واحد در اجرای قوانین در اراضی ملی و منابع طبیعی، ابلاغ و اجرای بخشنامه شماره ۱۰۰/۷۸۵۸۳/۹۰۰ مورخ ۱۸/۱۲/۹۳ مقام عالی قوه قضائیه تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی در استان گیلان، جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی جنگلی و مراتع و کشاورزی استان و هم چنین ارائه خدمات آب- برق- گاز و … به این گونه اراضی در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت‌المال قرار دارد.

آقایی تصریح کرد: ممنوع کردن واگذاری اراضی حاشیه جنگل به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از تعرض به اراضی جنگلی استان، تشکیل کمیته ویژه بررسی پرونده اراضی ملی به مساحت ۸۰۰ هکتار واقع در شهرستانهای انزلی- صومعه سرا و رضوانشهر، احصاء مناطق آسیب پذیر استان(جنگل ها – مراتع- اراضی کشاورزی، بررسی مسائل پدید آمده در گردنه حیران واقع در شهرستان آستارا، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تشکیل هیات بررسی ساخت و ساز در سرولات شهرستان رودسر از اهم اقدامات و مصوبات شورا بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: سند ۸۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در منطقه هفت دغنان (بین رضوان‌شهر و صومعه‌سرا) که از طریق رانت‌خواری برای آن سند زده شده بود، با پیگیری‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال ابطال شد.
میزان

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi