پایگاه خبری صریح خبر
10:41:12 - یکشنبه 6 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه شاندرمنی ها به فرمانده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح
مردم، جوانان و نوجوانان، خانواده‌های شهدا و بالاخص خانواده‌های شهدای مفقودالاثر شاندرمن مدتهاست که چشم به راه یک اتفاق بزرگ دیگر هستند

۶۶۶۴۳۴
به گزارش صریح خبر به نقل از ماسال نیوز، نهایی شدن موافقیت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تشییع و تدفین ۲ تن از شهدای گمنام در شاندرمن بهانه ای خوب برای انتشار نامه سرگشاده سال گذشته تعدادی از اهالی شاندرمن به سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح است. متن این نامه که به امضای بیش از ۱۰۰ تن از خانواده شهدای و اهالی شاندرمن رسیده بود به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

سردار باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح

با سلام و تحیت

نبرد نابرابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های غرب و جنوب غرب کشور با جیره خواران استکبار، صدامیان و هم پیمانانشان، از بزرگترین و جریان‌ساز ترین رخدادهای فرهنگی قرن اخیر جهان بود؛ رخدادی که نه فقط در آن دوران موجب تحوّل معنوی و روحی ملّت ایران گشت، بلکه امروز و به رغم گذشت ربع قرن از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، انوار شفابخش آن از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته و شوری از قیام و بیداری را در دل مستضعفان جهان ایجاد کرده است.

خطه‌ی «شاندرمن» به عنوان پاره‌ای از سرزمین انقلاب اسلامی، این افتخار را داشته است که ابراهیم‌وار، در دوران دفاع مقدس ۳۰ تن از بهترین و پاک‌ترین جوانان خود را تقدیم اسلام و انقلاب، و در راه عدالتخواهی و خداجویی قربانی کند تا امروز گلزارهای این شهدا در شهر و روستاهای اطراف، میعادگاه عاشقان و دلسوختگان و سرای خلوت عارفانه نسلهای اول تا چهارم انقلاب باشد. در طی سال، به غیر از برگزاری مراسمات مختلف تجدید میثاق با شهدا و مراسم گلباران گلزارهای شهدا، برنامه ها و اجتماعات دیگری نیز در این گلزارها برگزار می گردد. از جمله سالهاست که در گلزار شهدای شاندرمن، هر پنج شنبه مراسم زیارت عاشورا با حضور جوانان و نوجوانانی که هیچگاه شهدا را از نزدیک ندیده‌اند برگزار می‌گردد.

با این وجود، مردم، جوانان و نوجوانان، خانواده‌های شهدا و بالاخص خانواده‌های شهدای مفقودالاثر شاندرمن مدتهاست که چشم به راه یک اتفاق بزرگ دیگر هستند. هنوز خبری از پیکر مطهر و مقدس پنج تن از شهدای این شهر نیست (شهیدان والا مقام امید پوریاری، قربانعلی پوریاری، احمد جمالی، محمود حسرتی، و عظیم نیاکان) و جای خالی پیکرهای آسمانی این شهدا به شدت احساس می‌شود. حدود ده سال از بازگشت آخرین شهید شهرستان می‌گذرد و بیشتر پدران و مادران این شهدا با آرزوی بازگشت فرزندشان، به دیدار معبود رفته‌اند.

از طرفی نیز به یمن مجاهدتهای حضرتعالی و سایر دست اندرکاران تفحص شهدا، شاهد تلاشهای گسترده‌ای برای نورانی شدن و تبرّک شهرها به پیکر مطهر شهدا هستیم که بنا بر تقدیر خداوند باریتعالی، در سال‌های اخیر غالب شهدای تفحص شده، گمنام و بی‌نشان بوده‌اند. بنابراین در شرایطی که برخی از شهرها و بخشهای با جمعیت کمتر در کشور مفتخر به میزبانی از پنج و حتی بیشتر شهید گمنام شده‌اند، درخواست اهالی و مردم این شهر، و بالاخص بازماندگان خانواده‌های شهدای شاندرمن این است که به نیابت از پنج شهید مفقودالاثر این خطه، پیکر مطهر پنج شهید گمنام والا مقام، نورانی بخش این شهر و گلزار آنها مأمن، پناه و محل خلوت خانواده‌های معظم شهدای مفقودالاثر، خانواده‌های مکرم دیگر شهدا، و مردم شاندرمن گردد. ضمن اسامی و مشخصات شش شهید مفقود الاثر به پیوست تقدیم می‌گردد/.

با تقدیر از عنایات حضرتعالی و آرزوی توفیق و عاقبت بخیری برای تلاشگران عرصه تفحص شهدا؛

خانواده های شهدا و مردم خطه انقلابی شاندرمن در استان گیلان

رونوشت: جواد تاجیک، مسئول تشییع و تدفین شهدای گمنام

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi