پایگاه خبری صریح خبر
19:49:12 - دوشنبه 28 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تالیف کنندگان کتاب گذر شصت کیلومتری :از همه تالشان و از همه بانوان تالش پوزش می خواهیم/تا اصلاح مطالب از چاپ کتاب جلوگیری کردیم
لازم به یاداوری است به ناشر اطلاع دادیم که تا اصلاح آن چند صفحه از نشر کتاب جلوگیری کنند.و در آخر از همه تالشان و از همه بانوان تالش پوزش می خواهیم.

به گزارش صریح خبر اخیر صفحاتی از کتاب (گذر شصت کیلومتری ) به تالیف اقایان جمالی ، مجاوری و خوشحال در فضای مجازی منتشر شده که انتقاد همه مردم تالش را برانگیخته است
در صفحات ۱۱۴ و ۱۱۵ این کتاب آمده است: «درخانواده تالشی رکیک ترین فحش ها نثار زن می شود و او وظیفه ای جز سکوت و اطاعت ندارد… او انگار از ابتدای خلقت پذیرفته که در این نظام باید تابع باشد. وظیفه زن کوه نشین تالش بچه زایی، ارضای جنسی مرد، کار درخانه، پخت و پز و در نهایت کتک خوردن و فحش شنیدن از مرد یا مردان خانواده است. واژه اسبه کله یعنی دختر سگ، کمترین و عادی ترین فحشی ست که نثار زن ایلیاتی تالش و حتی زنان جلگه نشین می شود. اگر زن اعتراضی بکند همه مردان خانه حق تنبیه اورا دارند.

۴۴۳-۱-۱

تالیف کنندگان این کتاب در پاسخ به این انتقادات متنی را به صریح خبر ارسال کردند که به شرح زیر است :
به نام خدا و با سلام :
اولا: نظر همه بزرگواران صائب و قابل احترام است.
ثانیا برخی افراد مثل حکایت حضرت مولانا در باره وجود فیل در یک اتاق تاریک و دست زدن به قسمتی از بدن فیل و قضاوت در باره تمام فیل هست . در بخش هایی که ازبانوان فهیم و زحمت کش و نجیب تالش نوشته شده چیزی گفته نشده یعنی نقد ادبی نشده و فقط به این چند جمله اشاره شده است .
ثالثا: این چند جمله در باره برخی از تالشان ییلاق نشین است نه در باره تمام تالشان و متاسفانه واقعیتی تلخ و بد و در برخی خانواده های کوچ نشین وجود دارد اگر منصف باشیم و فقط تعصب قومی نداشته باشیم.
رابعا : بجای موضع گیری تند و تعصبی نقد علمی و ادبی داشته باشیم نه راه اندازی یک جو خشن و تند. ما هم تالیشم و بسیار قوم و زبان و فرهنگ تالش و تالشی برای ما ارزشمند می باشد.
خامسا: چاپ اول کتاب به تعداد معدود و محدود می باشد و در چاپ های بعدی سعی در اصلاح هست . و لازم به یاداوری است به ناشر اطلاع دادیم که تا اصلاح آن چند صفحه از نشر کتاب جلوگیری کنند.و در آخر از همه تالشان و از همه بانوان تالش پوزش می خواهیم.
مجاوری . خوشحال. جمالی

  1. Leticia   می 27, 2021  

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    My website arcu.ir

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi