پایگاه خبری صریح خبر
23:57:22 - دوشنبه 5 آگوست 2024
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهرام سبزی
اداره مالیات یا شریک گردن کلفتی که نه سرمایه گذاشته نه زمان ؟!
مالیات نوعی هزینه اجتماعی است که اقشار مختلف جامعه برای بهره برداری از امکانات و منابع عمومی کشور، موظف به پرداخت آن هستند.

از زنده و مرده مالیات گرفته میشود ولی خدماتی نیست!!!

آیا همه چیزمان شبیه اروپاست که این یکی باشد؟!

مالیات نوعی هزینه اجتماعی است که اقشار مختلف جامعه برای بهره برداری از امکانات و منابع عمومی کشور، موظف به پرداخت آن هستند.

⁉️مطابق قانون هر شخص حقیقی و حقوقی ایرانی نسبت به کلیه درآمدهائی که در ایران یا خارج از ایران تحصیل می‌نماید، همچنین هر شخص غیرایرانی (‌اعم از حقیقی و یا حقوقی) نسبت به درآمدهائی که در ایران تحصیل می‌نماید و همچنین نسبت به درآمدهائی که بابت ‌واگذاری امتیازات یا سایر حقوق خود و یا دادن تعلیمات و کمک‌های فنی و یا واگذاری فیلم‌های سینمائی (‌که بعنوان بها یا حق نمایش یا هر عنوان‌ دیگر عاید آنها میگردد) از ایران تحصیل می‌کند.باید مالیات بدهند.

مالیات فقط برای انسان های زنده نیست بلکه بعد از فوت نیز اداره دارایی در ترکه سهم دارد.
و اموال و دارایی‌هایی که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی انتقال می‌یابد مشمول مالیات می شود.

از درآمد و حقوق گرفته تا ارث و املاک و کشاورزی مشمول مالیات مستقیم هستند و کارمندان دولت قبل از اینکه حقوق خود را دریافت کنند ابتدا مالیات آن کسر میشود.
یعنی درآمدی که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگر (‌اعم از حقیقی یا حقوقی) در قبال تسلیم نیروی کار خود بابت اشتغال در ایران بر‌حسب مدت یا کار انجام یافته به طور نقد یا غیر نقد تحصیل می‌کند مشمول مالیات بر درآمد حقوق است.

نسبت به سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت،نسبت به سهام و سهم‌ الشرکه و حق تقدم آنها،نسبت به حق‌ الامتیاز و سایر اموال،نسبت به انواع وسایل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی ,نسبت به املاک و حق واگذاری محل،نسبت به اموال و دارایی‌های متعلق به متوفای ایرانی که در خارج از کشور واقع شده ، همه و همه مشمول مالیات هستند

اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله طبق مدت نگهداری آن سرمایه، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت کند.

املاک در صورت نگهداری کمتر از یکسال مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند

همچنین، نگهداری انواع خودرو ، طلا ، ارز و… مشمول مالیات هستند

شاید دم دستی ترین جواب برای اقناع مردم این است که در همه جای دنیا از مردم مالیات گرفته میشود ، اما گفته نمی شود که در همه جای دنیا در ازای گرفتن مالیات چه خدماتی میدهند، نمی گویند تنها منبع درآمدی دولت همین مالیات است و درآمدی مانند نفت ، گاز ، معادن و صدها درآمد دیگر ندارند

نکته مهم اینکه بنا بر اظهار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ،درآمد مالیاتی ۵۰درصد بیشتر از درآمد نفتی بوده است ( رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور : اگر در سال های گذشته درآمدهای نفتی ما ۱۰۰ بود درآمدهای مالیاتی ما ۱۵۰ بود یعنی ما ۵۰ درصد از درآمدهای نفتی سال قبل سبقت گرفته ایم.)

یعنی درآمد هابی که کشورهای دنیا هر کدام به نوعی شاید یکی از آنها را داشته باشند کشور ما همه را با هم دارد

همانگونه که در ابتدای گفته شد مالیات نوعی هزینه اجتماعی است که اقشار مختلف جامعه برای بهره برداری از امکانات و منابع عمومی کشور، موظف به پرداخت آن هستند اما وقتی بجای بهره برداری از امکانات مرتب فساد و اختلاس دیده میشود به طبع دادن چنین هزینه ای آنهم در کشوری که منابع نفتی، زیرزمینی و معدنی به وفور دارد، اجحاف در حق خود میداند.

تصور آنها این است که اداره مالیات شریک گردن کلفتی است که نه سرمایه ای گذاشته نه زمانی و هیچ زحمتی به خود نمی دهد و سرموعد سهم زیادی را برمیدارد.

حقیقتا مردم کلافه شده اند وقتی می‌بینند که یک ظرف یعنی گرفتن مالیات کامل است اما طرف دیگر یعنی دادن خدمات کاملا وضعیت خراب است و این را یک رابطه یک طرفه میدانند.

صدای مردم از اینکه نه می‌توانند به برادر خود پولی قرض بدهند و به حسابش واریز کنند ، یا پول دستی که داده اند را از طریق دستگاه پوز دریافت کنند ، درآمده است.

نمی شود که وقتی زیرساخت را درست نکرده به یکباره اعلام شود گردش حساب های بانکی ، دستگاه پوز ، داشتن واحد مسکونی خالی و.‌..مشمول مالیات میشود!!!!

مردم اگر ببسنند دولت برای انجام کارهای زیر ساختی در کشور نیاز به پول دارد که از راه دریافت مالیات تأمین می شود با میل و رغبت بیشتری اقدام به پرداخت مالیات می کنند. مانند زیر ساخت های عمومی، راه سازی و حمل و نقل عمومی، سیستم های حقوق، امنیت عمومی کشور، سیستم سلامت قوای نظامی، تحقیقات علمی فرهنگی هنری است.

امیدوارم صدای مردم شنیده شود و در راستای تحقق اهداف مردم و رفاه عمومی و ارائه خدمات گام برداشته شود تا مردم رنگ آسایش در زندگی ببینند.

بهرام سبزی

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi