پایگاه خبری صریح خبر
22:59:46 - جمعه 25 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه اسالم : سیاسی کردن هر موضوع بی ارزشی ، لذت خدمت به مردم را از انسان می‌گیرد
وی گفت: مقام معظم رهبری در اولین روز سال ۹۵ در جمع اقشار مختلف مردم در مشهد الرضا سخنرانی مبسوطی کردند که به یک معنا منشور سال ۹۵ بود .

IMG15201688

به گزارش صریح خبر حجت الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه اسالم در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه تقوا انسان را نسبت به بسیاری از امور زندگی واکسینه می‌کند، افزود: تقوا اکسیر شفا بخش بسیاری از مشکلات زندگی می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از آثار مثبت تقوا این است که انسان های با تقوا اسیر خرافات و رسومات جاهلی نمی‌شوند، تصریح کرد: تقوا عقل و خرد انسان را پرورش می‌دهد .

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه گاهی بعضی از آدم های مغرض می‌خواهند که بعضی از خرافات را به دین نسبت دهند، اظهار کرد: از نظر اسلام خرافه پرستی کاری ناشایست و خلاف فرهنگ دینی است و اسلام آشکارا با آنها مخالفت دارد .

حجت الاسلام جدایی یا بیان اینکه بخشی از زندگی پیامبر صرف مبارزه با رسومات و خرافات جاهلی شد، گفت: دین اسلام دین منطق و اندیشه و دین مطابق با فطرت و با خرافه پرستی میانه خوبی ندارد .

وی اضافه کرد: اعتقاد به خرافات متاسفانه امروز بلای جان انسان های بسیاری شده است .

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به اینکه یکی از خرافاتی هم که در جامعه ما وجود دارد، موضوع نحوست است، تصریح کرد: در میان آن چه بشر برایش نحوست قائل است، اعداد سهم بیش تری دارند و در میان اعداد هم از همه بیچاره تر، عدد ۱۳ است .

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه این اعتقاد اختصاص به مسلمانان یا ملل شرق یا غرب ندارد و متاسفانه باور غلط جهانی است، گفت: قرآن با کمال صراحت در آیات زیادی می‌گوید: منشاء مشکلات شما گناهان و اعمال بد شماست.

وی اضافه کرد: منشاء بدبختی و هم درمان مشکلات اعمال خود ما انسان ها می‌باشد.

امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه رفتن مردم به دامن طبیعت در روز ۱۳ فروردین امر نامطلوب و امر زشتی نیست چون که روح ما از زندگی مصنوعی و ماشینی گاهی خسته و ملول می‌شود و به دامن طبیعت رفتن جزء نیاز های روحی و از عوامل آرامش انسان است، اظهارکرد: اگر بیرون رفتن در روز سیزده فروردین به نیت نحوست این روز باشد، این امر خرافی می‌باشد و از اساس تفکر غلط و باطلی است.

حجت الاسلام جدایی در آغاز خطبه دوم گفت: سال ۹۵ سالی است که میلاد حضرت زهرا(سلام الله علیها) را هم در ابتدای سال داریم و هم در انتهای سال، و این را ما به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که به یمن وجود حضرت زهرا (سلام الله علیها) امسال، سال پر خیر و برکتی باشد .

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: علاج همه مشکلات اقتصادی ما چه گرانی و چه رکود بازار و چه بیکاری باشد به وسیله اقتصاد مقاومتی درمان می‌شود.

خطیب نماز جمعه اسالم اضافه کرد: بیان آقا در پیام نوروزی نشان می‌دهد که نسبت به اجرایی و عملیاتی نشدن بحث اقتصاد مقاومتی ناراحت هستند.

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه ما در برجام راه سختی را طی کردیم و زحمت زیادی کشیدیم، گفت: حریف روباه نامردی است که خوشبینی به او اوج سادگی است .

وی ادامه داد: ما تا زمانی که به داشته های خودمان ایمان نیاوریم و امیدمان به دستان پر توان جوانان با استعداد این مرز و بوم نباشد، نخواهیم توانست در مدیریت کشور گام های جدی ای را برداریم.

امام جمعه اسالم بیان کرد: امروز زمانی است که همه مسئولین، نخبگان، فرهیختگان باید به دور از هیاهوها و بازی های سیاسی همه انرژی شان را فقط برای عمران و آبادانی کشور صرف کنند .

حجت الاسلام جدایی با اشاره به اینکه سیاسی جلوه دادن مسائل مختلف انرژی ها را هدر می‌دهد، افزود: سیاسی کردن هر موضوع بی ارزشی و لذت خدمت به مردم را از انسان می‌گیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در اولین روز سال ۹۵ در جمع اقشار مختلف مردم در مشهد الرضا سخنرانی مبسوطی کردند که به یک معنا منشور سال ۹۵ بود .

خطیب نماز جمعه اسالم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هفته های گذشته یکی از چهره های خدوم و تاثیر گذار و چهره های ماندگار تاریخ سینمای اسلامی جناب آقای فرج الله سلحشور بعد از عمری دغدغه و دلسوزی و کار و خدمت و ارائه آثار ماندگار مثل یوسف پیامبر و مردان آنجلس و … دنیای فانی را رها کرده و رهسپار دیار باقی شدند، تصریح کرد: فرج الله سلحشور در حال نوشتن فیلم نامه حضرت موسی (علیه السلام) بودند که عجل مهلت نداد و او را از ما گرفت .

حجت الاسلام جدایی در پایان با تسلیت در گذشت فرج الله سلحشور، هنرمند دلسوز و انقلابی به جامعه هنری و همه هنرمندان ارزشی و مومن گفت: این هنرمند انقلابی و دلسوز و مرد کار و تلاش و نگین سبز سینمای ایران بعد از انقلاب بود که انصافا بعید است نظیری داشته باشد.
شبستان

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi