پایگاه خبری صریح خبر
12:09:51 - دوشنبه 28 مارس 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جاده در تالش باریک میشود مسولان مشغول استراحتند
تالش حالا به شهر ترافیک و پل ها تبدیل شده است. تقریبا پس از طی یک مسافت کوتاه به تابلویی تحت عنوان (جاده باریک می شود) برخورد می کنید. مدام این قضیه تکرار می شود.

به پل نزدیک می شوید

جاده خیلی باریک می شود خیلی.

تالش، بهشت گمشده، سرزمین زیبایی های بکر و خدادادی که همه ساله مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور به این منطقه ی زیبا می کشاند .مسافرانی که هر کدام از آنها سفیری خواهند بود و هر آنچه که در این سفر مشاهده کنند برایشان به یادگار خواهد ماند و قطعا تمام لحظات خوش و ناخوش اتفاق افتاده در طول سفر را با خود به عنوان سوغاتی برای هم ولایتی های خود خواهند برد.

یکی از مواهب این قطعه خدادادی از کشورمان که زیبایی هایش کم از طبیعت بکر ان ندارد طول مسیریست که میتوان از ان در کمال ارامش لذت برد متاستفانه در طول سالهای اخیر شاهد آن بودیم که جاده های مواصلاتی منطقه نه تنها به نقطه‌ی قوتی برای جذب و آرامش مسافرین تبدیل نشده است بلکه همواره با شروع مسافرت‌های نوروزی و تابستانی اسباب نگرانی و آزار مسافرین را فراهم آورده است. یکی از معضلات موجود در طول مسیر مسافرت، پل های متعدد و باریک و غیر استانداردیست که هر آنکس که گذری از این دیار کرده باشد را به اوج کلافگی می رساند.

گرچه مسافران محترم از مشاهده طبیعت بکر تالش لذت خواهند برد به همان نسبت، قطعا در طول مسیر ساعت ها معطلی در ترافیک ایجاد شده ی پشت پل های غیر استاندارد و باریک را فراموش نخواهند کرد و به عنوان خاطره ای بسیار کلافه کننده در ذهن خود به ثبت خواهند رساند چرا که لحظات زیادی از عمر سفر خود را پشت این گلوگاه ها سپری کرده اند و نیمی از سفر خود را به این صورت به بطالت برده اند. قطعا ترافیک های شدید پشت هر پل در طول مسیر یادگار خوبی برایشان از این منطقه نخواهد بود یادگاری که کمی برایشان عجیب است و شاید نادر.

پل هایی که می تواند نقطعه قوت برای صنعت توریسم باشد حالا پاشنه آشیلی برای مسولان شده است که سال هاست با آن کلنجار می روند و در صدد حل این معضل برآمده اند ولی متاستفانه تاکنون نتیجه ای جز آنچه که می توان امروز مشاهده کرد کسب نکرده اند و جالب توجه تر آنکه همواره با سرازیر شدن انتقادات، قول احداث و ترمیم این گلوگاه های ناکارامد از هر سو می رسد اما در عمل پیشرفت و تعییری ملموس دیده نمی شود. می توان یاد آور شد احتمالا رکورد آمدن وزیر و معاونان وزیر راه و شهرسازی به منطقه تالش در قیاس با سایر شهرستان های استان کم نظیر باشد که متاستفانه تاکنون تاثیر به سزایی در حل بدیعی ترین مشکلات جاده ای منطقه که همان پل ها و گلوگاه ها می باشد، نداشته است.

پلی که باید وسیله ارتباط باشد حال خود وسیله ای برای انتقاد مردم منطقه و حالا مسافران از مسولان گردیده است.

از این نوع پل ها در مسیر تالش کم نیستند کافی است در طول یکی از تعطیلات مسیر تالش را تردد نمایید تا وضعیت اسفناک ترافیک در حوالی این گلوگاه ها را ببینید البته اگر توانستید از ترافیک پشت پل ها عبور کنید .!!!!
photo_2015-07-21_19-16-28 (1)

تالش حالا به شهر ترافیک و پل ها تبدیل شده است. تقریبا پس از طی یک مسافت کوتاه به تابلویی تحت عنوان (جاده باریک می شود) برخورد می کنید. مدام این قضیه تکرار می شود. تا هر راننده و مسافری را کلافه کند و بعضا عطای مسافرت را به لقای آن ترجیح داده و نیمه راه از مقصد اصلی صرفنظر کند و در همان حوالی اطراق کند یا دور بزند و مقصد اصلی را تغییر دهد.

هر چه که هست قطعا این مورد به نفع منطقه نیست و حال که ما نتوانسته ایم از این نعمت های خداددای استفاده بهینه ببریم و آن را به خدمت صنعت توریسم در آوریم حداقل مشکلاتی را که با مهندسی نادرست ایجاد نموده ایم و مشکل باریک بودن پل های احداث شده که ظرفیت ترافیک زیاد را ندارند را مرتفع سازیم.

یاورهمیشه مومن

تو بروسفر سلامت

بهرام سبزی
ماسال نیوز

  1. پایگاه خبری صریح خبر » پر   آوریل 3, 2016  

    […] یکشنبه, ۱۵ فروردین , ۱۳۹۵ یادداشت جاده در تالش باریک میشود مسولان مشغول استراحتند بهرام سبزی تعاونی دهیاران را چه شد ؟!!/ چه کسی […]

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi