پایگاه خبری صریح خبر
14:43:04 - یکشنبه 30 آوریل 2023
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نخستین گام برای حفاظت و احیاء تالاب جوکندان تالش برداشته شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از برداشته شدن نخستین گام در جهت حفاظت و احیاء تالاب جوکندان تالش خبر داد .   بنا به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری گفت : مسیرهای خروج  آب تالاب جوکندان به دریای خزر با استفاده از یک دستگاه بیل زنجیری بسته […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از برداشته شدن نخستین گام در جهت حفاظت و احیاء تالاب جوکندان تالش خبر داد .

 

بنا به گزارش روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری گفت : مسیرهای خروج  آب تالاب جوکندان به دریای خزر با استفاده از یک دستگاه بیل زنجیری بسته شدند و انجام این عمل مانع از خروج مستقیم آب تالاب جوکندان به دریا می شود و امید است با این اقدام مثبت انجام شده، ماندگاری آب در تالاب بیشتر و سطح تراز آب تالاب افزایش یابد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه افزود، پیگیری های لازم جهت تخصیص حق آبه و  تعیین حد بستر تالاب‌ انجام شده و تحقق انجام آنها را  از دیگر برنامه های پیش رو برای حفاظت و احیای تالاب جوکندان بر شمرد.

 

وی در ادامه به نقش و اهمیت کارگروه مدیریت تالاب‌ جوکندان که با تلاشهای  اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و با مساعدت حوزه معاونت  هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به ریاست  فرماندار محترم نالش و با حضور همه ذی نفعان دولتی تالاب، نمایندگان جوامع محلی و سمن ها تشکیل شده است، افزود، اقدام انجام شده  در  راستای اجرای مصوبات این  کارگروه بوده و در پایان از زحمات، مساعدت ها و همراهی های فرماندار محترم تالش در راستای مدیریت زیست بومی تالاب جوکندان تالش تشکر نمود.

 

رامین شیلاتی رییس اداره حفاظت محیط‌زیست تالش نیز در این ارتباط گفت:.با توجه به کاهش حجم دبی آب ورودی به تالاب جوکندان طی ماه های پیش رو،  مسیرهای خروج آب  تالاب با استفاده از یک دستگاه بیل زنجیری مسدود شد. این اقدام بر اساس بررسی های کارشناسی و با همکاری اداره منابع آب شهرستان به منظور افزایش سطح تراز  آب تالاب انجام شده است و در ادامه افزود، انجام این اقدام بخشی از مطالبات و خواسته های دوست داران محیط‌زیست منطقه نیز بوده و انسداد خروجی های آب تالاب سبب خوشحالی دوست داران تالاب‌ جوکندان به ویژه سمن ها و جوامع محلی شده است.

 

این گزارش می افزاید، تالاب جوکندان در زمره تالاب‌ های کم عمق دریایی – ساحلی استان است که در حوزه شهرستان تالش قرار دارد و بخشی از  منطقه حفاظت شده لیسار است. آب این تالاب توسط سه زهکش تامین می‌شود و عمق متوسط آب آن حدود ۰/۴ متر است.

#صریح_خبر

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi