پایگاه خبری صریح خبر
20:44:46 - شنبه 29 جولای 2023
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یکی با یک برابر نیست
وقتی عزیزان ما در نبود امکانات درمانی و نبود تجهیزات پزشکی فوت میشوند ولی در آن طرف تر مدیران و مسئولان جهت درمان خود بلافاصله به آلمان و انگلیس می‌روند چرا میخواهید قبول کنیم یک با یک برابر است ؟

❗️شاید وقتی اولین بار جمله منتسب به جورج اورول که میگوید« یک با یک برابر نیست» را شنیدیم  چندان در جمله وی تامل نکرده باشیم و فقط از دید ریاضی به اعداد نگاه میکردیم و شاید هم با پوزخندی گفتیم مگر میشود یک با یک برابر نباشد؟!

شاید افراد زیادی این جمله را به مقتضای زمان تعریف و تفسیر کرده باشند اما گذر زمان و تجربه معلمی هست که بهای زیادی باید به ازای آن پرداخت کنیم که مهمترین تاوان آن ،عمر گران بها می‌باشد و این شد که ما با پوست و گوشت و استخوان درک کردیم که یک با یک برابر نیست.

⁉️وقتی پسر جوان یک کشاورز فارغ تحصیل شده ،سربازی رفته و مجرد و بیکار است ولی برخی آقازاده ها میلیارد میلیارد صرف عیش و نوش خود میکنند آیا یک با یک برابر است؟!

⁉️وقتی پدران ما بیش از پنجاه سال عمر خود را در مزرعه یا دامداری تلف کرده اند و دستانشان پینه بسته و هنوز گیر پول دوا و درمان هستند ولی از طرفی یکی هزاران میلیارد پول مملکت را برمیدارد و شیک و مجلسی از فرودگاه کشور فرار میکند قطعا یک با یک برابر نیست اینجا!!

⁉️وقتی مادران مان با گیسوان سفید و بستن سارق چند لایه ،فرزند را به کمر خود بسته و مشغول کار هستند ولی زنان آقایان از ما بهتر سیسمونی فرزندان خود را در کانادا و دوبی و اروپا میگیرند آیا یک با یک برابر است؟!

⁉️وقتی سالهاست خودروی ایرانی هم وطنان را میکشد و تبدیل به آلت قتاله شده اند و از طرفی اجازه واردات خودروی مدرن نمی دهند ولی برنج که دست کشاورز مانده و در انبار شپشک زده ، میلیون میلیون تن وارد میشود ، چرا باید قبول کنیم یک با یک برابر است؟!

⁉️وقتی عزیزان ما در نبود امکانات درمانی و نبود تجهیزات پزشکی فوت میشوند ولی در آن طرف تر مدیران و مسئولان جهت درمان خود بلافاصله به آلمان و انگلیس می‌روند چرا میخواهید قبول کنیم یک با یک برابر است ؟

⁉️وقتی برای گرفتن یک وام پنج میلیون تومانی صدها بار باید به بانک مراجعه کنیم و برای گرفتنش باید ده ها ضمانت بدهیم و چندین ضامن به بانک معرفی کنیم ولی در اخبار میشنویم فلانی هزاران میلیارد تومان وام گرفته و پس نداده و نمی دهد یک با یک برابر نیست

⁉️وقتی برای یک بدهی به دولت یا برای قطع یک درخت بلافاصله مسولان مربوطه وارد میشوند و مجازات سنگین در نظر گرفته و اعمال میشود ولی مدیران عالی رتبه و آقایان ژن برتر با اختلاس و ارتشا معادل چند هزار میلیارد تومان ، راست راست در خیابان راه می روند قطعا یک با یک برابر نیست

💢نیست عزیز من نیست، اینجا یک با یک برابر نیست و افرادی با ژن برتر و آقازاده بودن خود از ما برتری دارند ، حتی اگر به اندازه فرزند شما سواد نداشته باشند بجایش پول و پارتی دارند که همه جا تعیین کننده ست

📝 بهرام سبزی

https://t.me/sarihkhabar/29604

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi