پایگاه خبری صریح خبر
20:45:44 - شنبه 1 ژوئن 2024
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تیم_ملی فوتبال دختران زیر ۱۵سال در رقابت‌های آسیای مرکزی که به کافا معروف است، موفق شد برای دومین دوره پشت‌سر هم قهرمان شود.
یسنا جعفرنیا کاپیتان ۱۴ ساله تیم دانش‌آموز کلاس هشتم است، در شهر تالش استان گیلان زندگی می‌کند و آرزوهای بزرگی در سر دارد. او میگوید: من از ۵سالگی در محله خودمان فوتبال بازی می‌کردم. سپس مدتی فوتبال چمنی و فوتسال کار کردم تا این که گفتند یک تست تیم ملی فوتبال می‌گیرند. من هم انتخاب شدم و الان ۳سال است عضو تیم ملی فوتبال دختران هستم.

یسنا جعفرنیا کاپیتان ۱۴ ساله تیم دانش‌آموز کلاس هشتم است، در شهر تالش استان گیلان زندگی می‌کند و آرزوهای بزرگی در سر دارد. او میگوید:

من از ۵سالگی در محله خودمان فوتبال بازی می‌کردم. سپس مدتی فوتبال چمنی و فوتسال کار کردم تا این که گفتند یک تست تیم ملی فوتبال می‌گیرند. من هم انتخاب شدم و الان ۳سال است عضو تیم ملی فوتبال دختران هستم.

در خانواده ما پدرم هم در دوره جوانی فوتبالیست بوده است و همیشه من را تشویق می‌کرد و از طرف مادرم هم حمایت می‌شدم.

از هفت روز هفته، دو روز را استراحت دارم. بقیه روزها هم تمرین فوتبال می‌کنم و هم باید به کارهای مدرسه برسم. هر روز حدود دو، سه ساعت تمرین می‌کنم و بعد از آن شروع می‌کنم به درس‌خواندن.

سطح مسابقات کافا خیلی بالا بود؛ من در این مسابقات ۳ بازی داشتم؛ ۲ گل و ۳ پاس گل داشتم و دوبار به عنوان بهترین بازیکن زمین و در نهایت به عنوان ارزنده‌ترین بازیکن تورنمنت انتخاب شدم.

خیلی‌ها گفتند «دختر را چه به فوتبال» و «فوتبال به درد دختر نمی‌خورد» ولی چون خدا را شکر پدرومادرم از من حمایت می‌کردند اصلا این حرف‌ها برایم مهم نبود. جالب است حالا که ما به جایی رسیدیم می‌گویند :«ما بهت گفته بودیم موفق می‌شی و به این‌جا می‌رسی» با این که دورانی که من هنوز به تیم ملی نرفته بودم و خودم تمرین می‌کردم می‌گفتند فوتبال را بگذار کنار و از این جور حرف‌ها.

من زیاد فوتبال نگاه نمی‌کنم و از بچگی در محله فوتبال بازی می‌کردم اما طرفدار تیم بارسلونا هستم. هدفم این است که بروم اسپانیا و به عنوان بازیکن برای تیم بارسلونا بازی کنم.

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi