پایگاه خبری صریح خبر
12:18:47 - یکشنبه 21 آگوست 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان
۱۳ کارگر چوکا بصورت موقت ازاد شدند
ایزددوست از پرداخت دو ماه حقوق کارگران کارخانه چوکا با پیگیری‌های انجام شده در هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: بدهی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به تامین اجتماعی از جمله مشکلات کارخانه چوکا است.

axe112982

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان  در گفتگویی در خصوص مشکلات چوکا گفت: در سفری که آقای ربیعی  وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه ی بررسی وضعیت کارخانه چوکای تالش با برگزار شد و از آنجایی که دستگاههای این کارخانه مستهلک بود مقرر گردید تا مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بروزکردن کارخانه چوکا پرداخت شود و تاکنون بیشتر این مبلغ پرداخت شده است.

ایزددوست از پرداخت دو ماه حقوق کارگران کارخانه چوکا با پیگیری‌های انجام شده در هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: بدهی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به تامین اجتماعی از جمله مشکلات کارخانه چوکا است.

وی تاکید کرد: مدتی پیش  ۵ کارگر از چوکا به دلیل اینکه مخل آسایش کارخانه شده بودند توسط مدیر کارخانه اخراج شدند که با تصمیم شورای تامین به کارخانه باز گردانده شدند و ۱۳ کارگر دیگر که کارخانه چوکا به دلیل اخلال در آسایش تولید توسط مدیرعامل این کارخانه به دادگستری تالش معرفی شده بودند با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شدند.

وی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را متولی حل و فصل مشکلات کارفرمایی و کارگری خواند و گفت: امیدواریم که مشکلات کارخانه چوکا با تعامل مسئولین استان مرتفع شود.

کاسپین

  1. Ali   آگوست 21, 2016  

    جناب ایزد دوست
    برسم ادب سلام
    همانگونه که در مصاحبه تان گارگران مظلوم وستمدیده چوکآ را اخلالگر ومانع روند تولید معرفی نمودید دور ازانتظارنیست چون متن نوشته شده دیگران را قراعت میکنیدوحتی نمیدانید شهرستان رضوانشهر دادگستری دارد حضرت آقا شما که رسالت تان پیگیری امورات کارگران است آیآ یکبار سری به صنعت بگل نشسته چوکا زده اید ازکدام منبع موثق اطلاعات دریافت کرده اید
    ظاهرآ بجای حقو حقیقت حزب وجناح برایت اولویت دارد لااقل خدا رادر نظر گرفته ودر کنارمنافع شخصی وجناحی که همانا پست ومقام است نیم نگاهی به مظلومین چوکا نموده واز بیانات سراسر کذب خود استغفار کرده وگذشته خود راجبران نمایید جناب مدیرکل اگر پیروی از فرامین مقام معظم رهبری درسال اقتصاد مقاومتی واعتراض به غارت بیت المال والتماس برای استارت کارخانه از منظرشما اخلال است پس ما به این عنوان افتخار داشته وبرخود می بالیم و اعلام میداریم با توجه به تمام کم لطفی های صورت گرفته وتنگ نظریهای حزبی که توسط حضرتعالی وسایر همفکرانتان ما رانشانه گرفته زره ای از ارادتمان به انقلاب ورهبری کم نخواهد شد وشما را بوصایای شهیدان باکری همت چمران وسایر گلگون کفنان سوق میدهم تاشاید ازدر جبران برآیید تافردای قیامت شرمسار شهدا وامام شهدا نباشید آمین یا رب العالمین

  2. Ali   آگوست 21, 2016  

    بسمی تعالی

    مصاحبه مدیر کل اداره کار استان گیلان جناب اقای ایزددوست را می خواندم و تاسف می خوردم به بخت بد کارگران این مجتمع که درفاصله ۷۰ کیلومتری ما ، مدیراداره ای که باید مدافع حقوق ما کارگران باشد این چنین از اوضاع اسف بار ما بی خبراست !
    چه انتظار از پایتخت نشینها …
    ******************
    چو پرده دار به نیزه می زند همه را/ کسی مقیم حریم حرم نخواهدماند.
    *******************
    جناب ایزددوست ۵ نفر نخبه کارخانه بودند نه مخل اسایش تولید و اگر بقول جناب مدیرعامل و تایید شما مخل اسایش تولید بودند در این چند ماه که اخراج شده بودند سوال کردید که مدیر محترم چقدرتولیدکردند؟؟!!
    و ان سیزده نفر هم نه تنها مخل تولید نیستند بلکه تنها دغدغه شان شروع دوباره تولید بوده وهست،
    این را به عمل نیز ثابت کرده اند و تمام کارگران مظلوم این مجتمع با داشتن مشکلات فراوان مثل حقوق معوقه، نداشتن بیمه و…از روز چهار شنبه همه سرباز وار در محل خدمت خود بصورت اماده باش حاضریم برای تولید ولی دریغ از یک اقدام عملی!!!!
    درتعجبم چگونه این اخبار با این سانسور سنگین و برعکس به گوش شما میرسد که کارگر ناامید از همه جا را مخل اسایش تولیدمی نامید؟؟؟!!!
    نمی دانم این از شانس بد ماست یا بخت خوش جناب وزوایی که گناه بی تدبیری و ناکارامدی خود را بگردن کارگر مظلوم بدون حقوق و بیچاره می اندازد و بعضی ازمسولین نیزمانند شما و فرماندار محترم و…..به ان صحه میگذارند!!!

    چه خوش گفته شاعر:
    زندگی شطرنج دنیا و دل است/قصه پر رنج صدها مشکل است

    شاه دل کیش هوسها می شود/پای اسب ارزوها درگل است

    فیل بخت ماعجب کج می رود/در سرما بس خیال باطل است

    ما نسنجیده پی فرزین او/غافل ازانکه حریفی قابل است

    مهرهای عمرما نیمش برفت/مهره های اوهنوزم کامل است

    با دل صدیق ما او حیله ها /دارد و از بازیش دل غافل است

    الهم عجل لولیک الفرج
    اقا جان نیست فریاد رسی شما برس

  3. جعفر   آگوست 22, 2016  

    سخنی با مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان جناب آقای ایزددوست
    بنده تعجب میکنم از اظهارات حضرتعالی در خصوص مشکلات شرکت چوکا .متاسفانه اطلاعات شما بسیار نادرست می باشد . به چند نکته اشاره میشود. امیدوارم از پرسنل زحمتکش چوکا عذرخواهی کنید:
    ۱-حضرتعالی فرمودید که ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی در بروز کردن دستگاه های چوکا پرداخت شود و بیشتر آن نیز پرداخت شده است ولی برعکس اظهارات شما ، مدیرعامل شرکت چوکا میفرماید تا کنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.
    ۲-حضرتعالی فرمودید ۵ نفر از کارگران چوکا بدلیل اینکه مخل آسایش کارخانه شده بودند اخراج شدند.متاسفانه به شما اطلاعات اشتباه دادند. اولاٌ ۵ نفر انتقاد از مدیرعامل داشتند و بدلیل انتقاد اخراج شدند نه اینکه مخل آسایش تولید بودند. دوماٌ حضرتعالی فرمودید ۵ نفر با تصمیم شورای تامین شهرستان بازگردانده شدند چنین چیزی هم صحت ندارد. حداقل صحت و سقم را از اداره کار شهرستان رضوانشهر و تامین اجتماعی شعبه رضوانشهر سوال می فرمودید بعد اظهار نظر میکردید.
    ۳-موضوع ۱۳ کارگر دیگر که به دادگستری شهرستان بدلیل اخلال در آسایش تولید توسط مدیرعامل چوکا معرفی شده اند ، جهت اطلاع حضرتعالی : اولاٌ نه تنها این ۱۳ کارگر بلکه هیچ کارگر دیگری در شرکت چوکا تا کنون مانع تولید نشده اند و نخواهند شد.فقط به عملکرد مدیریت فعلی چوکا اعتراض داشته اند و دارند به دلایل زیر:
    •پرداخت نکردن حقوق و عیدی سال ۱۳۹۴
    •پرداخت نکردن حقوق ۵ ماهه در سال ۱۳۹۵
    •پرداخت نکردن حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی و مدنی
    •تعطیل کردن کارخانه به دستور مدیریت
    •قطع سرویس ایاب و ذهاب و سرویس دهی کانتین(غذا)
    •جذب فرزند مدیرعامل وقت با حقوق و مزایای بالا(در ابتدای استخدام سابقه ۱۰ ساله برای ایشان در نظر گرفتند)
    •استخدام رسمی یکی از بستگان معاونت مالی اداری
    •نداشتن قرارداد کاری اداری با پرسنل شرکت که از اول سال ۱۳۹۵ تا کنون نیز بدون قرارداد می باشند
    آقای مدیرعامل لطف کردند از حدود ۱۰۰۰ نفر کارگر برای ۱۳ نفر به دادگستری رضوانشهر شکایت نمودند.
    جهت اطلاع حضرتعالی: اولاٌ دادگستری تالش نیست بلکه دادگستری رضوانشهر می باشد .دادگستری تالش تا چوکا ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. دوماٌ تا کنون هیچ کارگری نیز بازداشت نشده است تا با قرار وثیقه آزاد شود . دوبار بازپرسی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رضوانشهر این ۱۳ کارگر را احضار نمودند ولی مدیرعامل شرکت چوکا بعنوان شاکی حضور پیدا نکرد. سوماٌ یکی از این ۱۳ نفر کارگر بقول شما اخلال در آسایش تولید نماینده کارگران در هئیت تشخیص اداره کار شهرستان تالش میباشد و جالبتر اینکه حکم ایشان را حضرتعالی امضاء نموده اید.
    قضاوت با شما

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi