پایگاه خبری صریح خبر
13:43:53 - یکشنبه 28 آگوست 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یک تالشی داور داستان حافظان حرم شد/از دیزگاه تالش تا قم
ابراهیم اکبری دیزگاه متولد سال ۱۳۶۰ در روستای دیزگاه شهرستان تالش است. او که دانش‌آموخته رشته ادیان شرق است،

به گزارش صریح خبر در آستانه اختتامیه مسابقه شعر و داستان یک‌دقیقه‌ای حافظان حرم، اسامی داوران هر دو بخش جایزه اعلام شد. یدالله (شهاب) گودرزی، حمیدرضا شکارسری و سیداکبر میرجعفری داوران بخش شعر و ابراهیم زاهدی مطلق، علیرضا محمودی ایرانمهر و ابراهیم اکبری دیزگاه، داوران بخش داستان این رقابت بوده‌اند.
بنا بر این گزارش، شش داور شعر و داستان، فردا دوشنبه هشتم شهریورماه، برگزیدگان و تقدیری‌های مسابقه حافظان حرم را معرفی خواهند کرد که نفرات برگزیده‌ این مسابقه، دو سکه بهار آزادی و تقدیری‌های آن نیم سکه دریافت خواهند کرد. همچنین قرار است برگزیدگان این مسابقه با حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، راهی مشاهد مشرفه کشور عراق و عتبات عالیات شوند.
مراسم اختتامیه مسابقه شعر و داستان یک دقیقه‌ای حافظان حرم، روز دوشنبه ۸ شهریورماه مقارن با روز ملی مبارزه با تروریسم، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  واقع در خیابان جمهوری اسلامی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

Picture_150+_173378

 

ابراهیم اکبری دیزگاه متولد سال ۱۳۶۰ در روستای دیزگاه شهرستان تالش است. او که دانش‌آموخته رشته ادیان شرق است، پایان‌نامه خود را به بازتاب آموزه‌های هندوییستی و بودیستی در آثار سهراب سپهری اختصاص داد تا دلبستگی خود را به ادبیات نمایان کند. دیزگاه که هم سرودن شعر و هم نوشتن داستان را تجربه کرده، دبیری و عضویت در هیئت علمیِ جشنواره‌ها و انجمن‌هایی چون جشنواره داستان اشراق، جشنواره خاطره‌نگاری اشراق، انجمن داستان طلاب کشور، انجمن شعر طلاب، شورای ادبیات داستانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، کمیته تاریخ شفاهی و مستندنگاری خاطرات حوزوی و… را در کارنامه دارد. از دیزگاه تاکنون آثاری در شعر و داستان به چاپ رسیده که از آن جمله‌اند: «قابیل توبه می‌کند» (برنده عنوان بهترین مجموعه شعر جوان در جشنواره بین‌المللی شعر فجر)، مجموعه شعر «من آسمان ندارم»، مجموعه داستان «دست‌هایش خونین چشم‌هایش گریان»، رمان «برکت» و …

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi