پایگاه خبری صریح خبر
11:10:48 - پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
صریح خبر وضعیت نان را در تالش بررسی می‌کند
کیفیت نان در این شهرستان خیلی پایین است و به همین دلیل کار افرادی که ضایعات نان جمع‌آوری می‌کنند، رونق زیادی دارد.

نان همیشه در کشور ما موضوع پیچیده‌ای بوده است. چه آن زمان که تعداد نانوایی‌ها کم بود و کفاف جمعیت را نمی‌داد و شهروندان مجبور بودند ساعت‌ها در صف بایستند شاید چند تکه نان گیرشان بیاید و چه نزاع‌هایی که سر همین صف‌های طویل رخ می‌داد و چه اتفاقات عجیب و غریبی که می‌افتاد و چه حالا که تعداد نانوایی‌ها به اندازه کافی است اما کیفیت نان آن‌قدر پایین است که گاه نانوایان ده‌ها قرص نان را تلنبار می‌کنند و کسی حاضر نیست آن‌ها را بخرد.

شهروندان تالش در بیشتر مناطق از کیفیت پایین نان ناراضی هستند و معتقدند هرچند توانایی جلوگیری از افزایش قیمت نان را ندارند اما حداقل می‌توانند از مسئولان انتظار داشته باشند روی افزایش کیفیت نان نیز کار کنند.

✳️کیفیت پایین نان

شهروندی میگوید من چیزی نمی‌گویم، شما خودتان چند قرص نان از نانوایی‌های این شهرستان تهیه کنید و ببینید تا چند ساعت قابل خوردن است؟ نان‌هایی که از نانوایی‌های این شهرستان می‌خریم بیشتر از نیم روز قابل خوردن نیستند و مجبورید آن‌ها را به ضایعات نان‌هایی که دیروز خریداری شده، اضافه کنید.

یا فرد دیگر معتقد است: کیفیت نان در این شهرستان خیلی پایین است و به همین دلیل کار افرادی که ضایعات نان جمع‌آوری می‌کنند، رونق زیادی دارد.
آیا مسولان بهتر نیست اول به افزایش کیفیت نان فکر کنند

🟢تاخیر در پخت نان

یکی دیگر از شهروندان به تاخیر یا تعطیلی پخت نان در برخی نانوایی‌ها معترض است و می‌گوید: اغلب روزها اول که برای خرید نان به نانوایی محله مراجعه می‌کنم می‌گویند آرد نرسیده و باید چند ساعت صبر کنید تا پخت را شروع کنیم یا اصلا پخت نداریم . ما هم مجبوریم از انواع دیگر نان استفاده کنیم. خب اگر نتوانیم نان تازه بخوریم دیگر چه فایده دارد؟

وی معتقد است: به نظر من نانوایان نرسیدن آرد را بهانه می‌کنند و اگر اتحادیه آرد و نان نظارت درستی روی نحوه فعالیت آن‌ها داشته باشد این مشکلات پیش می‌آید اما واقعیت این است که این اتحادیه کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و تاوان آن را باید شهروندان بدهند.

🟢کاهش اندازه نان

اندازه نان در بیشتر نانوایی‌ها کوچک‌تر شده که ناشی از کاهش وزن چانه است.

کوچک‌شدن اندازه نان‌ها باعث افزایش مصرف خانواده‌ها شده و مجبورندهر بار چند قرص نان بیشتر بخرند تا کاهش اندازه نان جبران شود. و این انصاف نیست که این‌طور سر مردم کلاه بگذارند. کاش یک نهاد قوی روی فعالیت نانوایان نظارت کند.

🟥کیفت پایین آرد

یک نانوا در پاسخ به این سوال که چرا کیفیت نان ان‌قدر پایین است، توضیح می‌دهد: آردی که اتحادیه در اختیار ما قرار می‌دهد کیفیت مناسبی ندارد و طبیعتا کیفیت نانی که ما می‌پزیم پایین می‌آید وگرنه ما هم دوست نداریم این نان را در اختیار شهروندانی قرار دهیم که این روزها با هزار و یک مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی به سختی هزینه چند قرص نان را پرداخت می‌کنند.

وی معتقد است: به نظر من اتفاقاتی برای آرد می‌افتد که ان‌قدر کیفیت آن پایین است وگرنه کیفیت آردی که در اختیار اتحادیه قرار داده می‌شود، آن‌قدر هم بد نیست اما خب اتحادیه باید پاسخگو باشد که چرا آرد چنین وضعیتی دارد؟

🟥آرد دیر می‌رسد

یکی دیگر از نانوایان می‌گوید: برخی روزها آرد با چند ساعت تاخیر به دست ما می‌رسد و ما هم تا آرد نداشته باشیم که نمی‌توانیم نان پخت کنیم. دلیل این تأخیر را باید از اتحادیه بپرسید وگرنه ما گناهی نداریم.

وی ادامه می‌دهد: ما که کله سحر از خواب بیدار می‌شویم، دوست داریم زودتر نان را پخت کنیم و به دست شهروندان بدهیم اما وقتی آرد دیر دست ما می‌رسد، چاره‌ای جز دست نگهداشتن نداریم. همه این‌ها از ضعف اتحادیه ناشی می‌شود و مسئولان این اتحادیه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

✅شهروندان تالش در بیشتر مناطق از کیفیت پایین نان ناراضی هستند و معتقدند هرچند توانایی جلوگیری از افزایش قیمت نان را ندارند اما حداقل می‌توانند از مسئولان انتظار داشته باشند روی افزایش کیفیت نان نیز کار کنند.

 

#صریح_خبر

تبليغات
اعلام وصول تابناك وب صریح خبر تابناك وب صریح خبر صریح خبر

logo-samandehi